railrunner kopen gaat al 2x mis, wel betaald, niet ontvangen

• 17 april 2021
  • 11 reacties
  • 178 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb vandaag voor mijn zoon een railrunner gekocht in mijn NS app, maar hoewel de betaling gelukt is en het bedrag is afgeschreven lukt het ophalen van de bestelling niet. Mijn vrouw op haal mobiel ook geprobeerd: nu twee keer afgeschreven maar geen ticket. Hoe frustrerend!! Mijn zoon maar met een ov kaart naar de trein gestuurd, dus nu betaal ik 3x. Ik voel me boos.Hoe krijg ik nu mijn geld terug?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet even contact opnemen met Klantenservice en het komt in orde.

Ik heb gebeld met klantenservice, ik krijg binnen 4 weken mijn geld terug. Maar de volgende keer een kaartje online kopen ben ik wel huiverig voor geworden 

Reputatie 7
Badge +4

Meestal gaat het goed, maar er zijn helaas ook verstoringen van tijd tot tijd. Het proces loopt in samenwerking met de NS-app eigenlijk redelijk automatisch, maar niemand kan u beloven dat er geen storingen meer zullen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Toch komen er wel regelmatig klachten voorbij over niet of te laat geleverde e-tickets.
Het is ook mogelijk om de Railrunner bij een automaat op een OV-chipkaart te laden. Dat mag ook een anonieme kaart zijn. De kans op storingen is op die manier een stuk kleiner. Hij is ook als eenmalige chipkaart te koop, maar ik weet even niet of bij een Railrunner daar ook de toeslag van € 1,00 wordt berekend.

edit: Iets beter lezen, mrfreeze. Dat het op een OV-chipkaart kan, had je zelf ook al bedacht :slight_smile:

Mijn zoon maar met een ov kaart naar de trein gestuurd

Goedemiddag PJO en welkom op de NS community! 

Wat jammer om te lezen dat het niet helemaal goed is gegaan, maar wel fijn dat mijn collega's het hebben opgelost. Misschien is het ook nog iets om voor je zoon te kijken naar een Kids Vrij abonnement. Dit kan op een persoonlijke OV-chipkaart worden geplaatst en is gratis. Hiermee mag hij samen met een volwassene gratis door heel Nederland reizen. Deze is te gebruiken door kinderen tot en met 11 jaar. 

Badge +3

En alweer iemand.. https://twitter.com/Knackebjorn/status/1383404508735180809

Beste @NS_online. Zojuist 4 e-tickets gekocht, echter worden niet geladen in de app ivm een storing. Daarom alsnog 4 papieren tickets gekocht bij de automaat. Hoe kan ik mij geld terugvragen?

Reputatie 7
Badge +3

Hij is ook als eenmalige chipkaart te koop, maar ik weet even niet of bij een Railrunner daar ook de toeslag van € 1,00 wordt berekend.

Nee,  op https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/verkoop-en-reisinformatie-op-het-station.html staat aangegeven welke eenmalige chipkaarten geen €1 toeslag hebben.

• Eenmalige chipkaarten zonder toeslag: Railrunner, Dagkaart Hond en Fietskaart Dal

Maar dan moet een kind natuurlijk wel zelf dat kaartje kopen en daarvoor geld of een pinpas meenemen terwijl het met een e-ticket zo in de trein kan stappen. Dat laatste is natuurlijk veel makkelijker.

Overigens is de Fietskaart Dal momenteel niet bij de automaat te koop.

Badge +3

Wat meestal helpt bij bestellen vanuit een browser (ik zie Safari staan) of e-mail is om de NS app dan eerst handmatig te openen, want die knop ‘Open de app’ werkt niet altijd.

Logisch, want een webpagina of e-mail link mag natuurlijk niet zomaar een app openen.

Reputatie 3

Het importeren van tickets in de app is voor zover ik me kan herinneren met de meeste browsers al een jaar (of langer) een drama. Hier zijn ook al veel klachten en ook topics op de community over geweest, maar dit is blijkbaar geen reden voor NS om dit proces te verbeteren. 

Enige manier waarop ik dit werkend heb gekregen is geen standaardbrowser geselecteerd te hebben en dan na betaling 'link openen met Chrome' kiezen of natuurlijk Chrome als standaardbrowser installen. Dan wordt het ticket altijd probleemloos in de app geïmporteerd.

Dit is eigenlijk een probleem dat alleen met de NS-app speelt, met andere apps (o.a. van vervoerders) heb ik hier nooit last van gehad. Echt heel moeilijk om op te lossen kan het dus niet zijn.

Badge +3

Als test, via https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html probeer maar eens te kopen.

Opent je NS app dan automatisch? (de link link is arend://ns.nl/more/ticketsshop/day-tickets) en dat zou je telefoon dan moeten herkennen als iets voor de NS app, codenaam arend)?

Denk dat de meeste apparaten dat (terecht) niet zomaar toestaan.

Reageer