beantwoord

Railrunner op een persoonlijke OV chipkaart online bestellen?

• 23 juli 2018
  • 7 reacties
  • 393 Bekeken

Ik lees op de NS site:
[h4]OV-chipkaart[/h4]
U kunt eenvoudig een Railrunner kopen door deze te laden op de OV-chipkaart van het kind. Dit kan ONLINE of bij de NS-kaartautomaat en NS-servicebalie. Wilt u een eenmalinge chipkaart voor uw kind aanschaffen? Dit kan alleen bij de NS-kaartautomaat of bij een NS-servicebalie.

Maar als ik op "bestellen" klik krijg ik alleen de mogelijkheid tot een e-ticket? Kan dit dan, ondanks dat wat hier boven staat toch niet online? Of....?
icon

Beste antwoord door Thom 23 juli 2018, 14:39

U kunt niet op het Internet een Railrunner kopen die meteen op de ov-chipkaart van uw kind staat. Veel, niet alle, stations hebben een NS-automaat, en dan gaat het moeiteloos. Ik durf geen uitspraak te doen over het automaat in uw woonplaats.
Als uw kind al een persoonlijke chipkaart heeft, kan er een gratis Kidsvrij op gezet worden. Dan reist hij gratis tot zijn twaalfde jaar. Dat is al bij drie ritten de goedkoopste oplossing

https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u het kaartnummer van uw kind wel ingevuld? Hij moet uiteindelijk toch op de chipkaart van uw kindtrecht komen en op het NS-automaat na de bestelling. Ik zou de Railrunner er daar gewoon direct opzetten. Een e-ticket kan wel en alleen via het Internet.
Ik krijg niet eens de mogelijkheid om een kaartnummer in te vullen 🤔

Maar lees ik dan zo krom? Er staat toch dat je dat online kunt doen?? En dat het niet bij een automaat hoeft? Zoals ik het lees zijn er 3 mogelijkheden: online, bij een kaartautomaat en bij een balie?

Woon in een klein plaatsje met zowaar een treinstation, maar ik hoor alleen maar ellende over het apparaat dat er staat. Reis zelf verder nooit met het OV. Zelf pas sinds vandaag een OV chipkaart en dochterlief ook pas een week of 2.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt niet op het Internet een Railrunner kopen die meteen op de ov-chipkaart van uw kind staat. Veel, niet alle, stations hebben een NS-automaat, en dan gaat het moeiteloos. Ik durf geen uitspraak te doen over het automaat in uw woonplaats.
Als uw kind al een persoonlijke chipkaart heeft, kan er een gratis Kidsvrij op gezet worden. Dan reist hij gratis tot zijn twaalfde jaar. Dat is al bij drie ritten de goedkoopste oplossing

https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html
Ik heb die er inderdaad nu maar op gezet 🙂 Moet die nog wel even activeren bij zo'n zelfde automaat lees ik, maar goed... we zullen er maar vanuit gaan dat dat gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +4
De kaart van uw kind voor de lezer houden, bestelling ophalen, bevestigen en de kaart voor de lezer houden. Een kind met Kidsvrij mag met iedere reiziger boven de twaalf meereizen. Het is natuurlijk een superaanbieding.
Badge +3
Het lijkt me inderdaad een foutje, want op de bestelpagina voor Railrunner staat E-ticket (printen of laden in de Reisplanner Xtra app).

Er zijn wel bepaalde tickets die je online kunt bestellen en die (naast printen of in de app) ook op een ov-chipkaart gezet kunnen worden (waarvoor je dus alsnog langs een automaat moet om dat te doen), maar bij reguliere tickets van NS is dit dus niet het geval.

Ik denk dat de reden is dat de NS automaten op stations die tickets immers ook gewoon aanbieden.

Ik had laatst een Dagkaart Voordeeluren (vergelijkbaar met een keuzedag, maar dus niet te koop bij automaten) en daarbij was die keuze er wel (ophalen bij automaat).

Het woordje online mag dus weg op deze pagina (laatste alinea bij Bestelwijze).
Ik heb het doorgegeven aan de beheerders van onze website, Robert B! Scherp!

Reageer