beantwoord

Railrunner opladen op saldo?

• 16 april 2015
  • 2 reacties
  • 184 Bekeken

Ik heb voor mijn dochter van 11 jaar een persoonlijke ov chipkaart aangeschaft, met automatisch opladen. Een railrunnerkaartje kan blijkbaar niet van dit saldo worden afgeschreven, waardoor ik of mee moet naar het station (pinnen) of een e-ticket oid moet regelen. Waarom kan een railrunner niet van het saldo worden afgeschreven?
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 08:20

Hallo Annemarieke,

Pe_pe geeft al aan dat die wens al vaker voorbij is gekomen op het NS Serviceforum. Voorlopig zijn er echter geen plannen om de betaalwijze aan te passen. Eventueel is het mogelijk om met muntgeld te betalen, zodat u niet hoeft te pinnen. Als ze wel met een begeleider reist zou er een mogelijkheid kunnen zijn om Kids Vrij aan te vragen. In dat geval kan er kosteloos worden gereisd.

Het topic heb ik naar 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

2 reacties

Enkele maanden geleden antwoordde ik op dezelfde vraag in dit topic:
Dezelfde suggestie werd ook in dit topic gedaan en een soortgelijke in dit topic.

De meeste suggesties over de betaalmogelijkheden van een railrunner gaan nog een stapje verder: een soort permanente railrunner waarmee op saldo wordt gereisd tot een maximum van €2,50, zoals hier, hier, hier, hier, hier en hier.

Kortom, er is zeker behoefte aan zo'n mogelijkheid.

Daar zijn in de tussentijd bijgekomen dit topic, dit topic, dit topic, dit topic, dit topic en natuurlijk degene waarin dit bericht staat.

En dan het antwoord op de vraag: NS vertikt het om het mogelijk te maken.
Hallo Annemarieke,

Pe_pe geeft al aan dat die wens al vaker voorbij is gekomen op het NS Serviceforum. Voorlopig zijn er echter geen plannen om de betaalwijze aan te passen. Eventueel is het mogelijk om met muntgeld te betalen, zodat u niet hoeft te pinnen. Als ze wel met een begeleider reist zou er een mogelijkheid kunnen zijn om Kids Vrij aan te vragen. In dat geval kan er kosteloos worden gereisd.

Het topic heb ik naar 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer