beantwoord

Railrunnerkaartje hele dag op meerdere trajecten geldig?

• 10 juli 2014
  • 8 reacties
  • 854 Bekeken

Is een railrunnerkaartje geldig op één traject of is het mogelijk op 'm op meerdere trajecten op één dag te gebruiken?
icon

Beste antwoord door Dennis 10 juli 2014, 08:43

Op meerdere trajecten, hij komt overeen met een Dagkaart die vanaf 12 jaar € 50,80 kost. De leeftijdskorting is dus aanzienlijk.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Op meerdere trajecten, hij komt overeen met een Dagkaart die vanaf 12 jaar € 50,80 kost. De leeftijdskorting is dus aanzienlijk.
Zoals Dennis al aangeeft is de Railrunner een Dagkaart. Het Railrunnerkaartje is dus één dag geldig. Voor meer informatie over dit product kun je hier kijken. Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'overige producten'.
Reputatie 6
Badge +2
Sterker nog, hij is ook bij andere vervoerders geldig, de Dagkaart niet.
Als ik een railrunner op de kaart zet, gaat dat niet van het saldo maar moet ik dat pinnen! Welk kind van 11 heeft nu een pinpas?
Dus kan een jonger kind toch niet alleen reizen! Lekker handig!! Als je moeder net 50 euro op je kaart heeft gezet zou die railrunner toch gewoon van het saldo moeten afgaan?

Maar nu staat de railrunner op de ov chipkaart, met behulp van grote zus, maar nu kan ik nergens vinden of je nu nog moet in- en uit-checken? In Amsterdam moet je toch door de paaltjes?

Eva(dom en blond) weet het zoals gewoonlijk ook weer niet!

wie weet het?
moet je met een railrunner in en uit checken?

groetjes fransje
@fransje, vooraf afgekochte producten zoals de Railrunner kan je inderdaad niet met het saldo van je OV-chipkaart afrekenen. Bij sommige NS Kaartautomaten is het wel mogelijk om met muntgeld te betalen. Verder is de Railrunner ook als e-ticket verkrijgbaar. Met een Railrunner op een OV-chipkaart of eenmalige chipkaart dien je in- en uit te checken. Met het e-ticket is dit niet nodig op de stations waar de poortjes nog niet gesloten zijn.
Beste Inge
Voor een e ticket moet je toch een printer hebben? die hebben wij niet
maar als je die wel zou hebben hoe kom je dan door de poortjes in Amsterdam?
Ze kan zich natuurlijk gewoon met haar zus samen erdoor wringen en 11 jarige kunnen ook kruipen of klimmen maar volgens mij is dat niet de bedoeling?
Kan je met de papieren chipkaart wel door de poortjes?
kunnen jullie niet regelen die railrunner wel van het saldo gaat? het is namelijk niet handig als ik elke week mee moet naar het station om er een railrunner op te zetten?
Beste Inge
Voor een e ticket moet je toch een printer hebben? die hebben wij niet
maar als je die wel zou hebben hoe kom je dan door de poortjes in Amsterdam?
Ze kan zich natuurlijk gewoon met haar zus samen erdoor wringen en 11 jarige kunnen ook kruipen of klimmen maar volgens mij is dat niet de bedoeling?
Kan je met de papieren chipkaart wel door de poortjes?
kunnen jullie niet regelen die railrunner wel van het saldo gaat? het is namelijk niet handig als ik elke week mee moet naar het station om er een railrunner op te zetten?
Een e-ticket dien je inderdaad voorafgaand aan de reis uit te printen. Op de stations met volledig gesloten poortjes kan je met de barcode op het e-ticket de poortjes passeren. Klik hier voor meer informatie.

Reageer