beantwoord

Recht op een vergoeding als ik door een korte vertraging mijn aansluiting met andere vervoerder mis?

• 8 juli 2014
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Gisteren had ik in een trein van Sittard naar Heerlen 5 minuten vertraging. Hierdoor miste ik de trein richting Kerkrade van Veolia transport. Gevolg is dus dat ik 30 minuten later in Kerkrade aankwam dan dat ik normaal gesproken geweest was.

Heb ik nu recht op een vergoeding?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 8 juli 2014, 16:53

Iets soortgelijks overkomt mij ook regelmatig. In dat geval vul ik gewoon een papieren formulier voor 'Geld terug bij vertraging' in. In 95% procent van de gevallen wordt dat gewoon gehonoreerd. Je kunt het dus altijd proberen. Als je met korting gereisd hebt, heeft dat echter geen zin, omdat je dan onder het minimumbedrag komt dat wordt uitgekeerd.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Nee, helaas. De voorwaarden spreken van "30 minuten of meer te laat [aankomen] op uw eindbestemming bij NS".
Iets soortgelijks overkomt mij ook regelmatig. In dat geval vul ik gewoon een papieren formulier voor 'Geld terug bij vertraging' in. In 95% procent van de gevallen wordt dat gewoon gehonoreerd. Je kunt het dus altijd proberen. Als je met korting gereisd hebt, heeft dat echter geen zin, omdat je dan onder het minimumbedrag komt dat wordt uitgekeerd.

Reageer