beantwoord

Reis via Rotterdam Centraal

• 16 mei 2019
  • 15 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 2
Hallo als ik op 21 mei wil reizen van Vlissingen naar R'dam Alexander moet ik mijn e-ticket op alexander zetten of op R'dam centraal want later wil ik ook nog naar R'dam centraal
icon

Beste antwoord door Danny NS 16 mei 2019, 18:32

Als het om een retourticket gaat dan kan je het beste Rotterdam Alexander aangeven. Je reist immers via Rotterdam Centraal en je mag je reis hier onderbreken.
Bekijk origineel

15 reacties

Als het om een retourticket gaat dan kan je het beste Rotterdam Alexander aangeven. Je reist immers via Rotterdam Centraal en je mag je reis hier onderbreken.
Schaf het ticket zo laat mogelijk aan. Eenmaal gedownloade tickets kunnen niet worden geretourneerd.
Reputatie 2
het gaat zeker hier om een e-ticket, je mag dan voor 6:30 in checken? en om 06:41 de trein pakken lukt niet meer dan? omdat in ochtend toch rustig is?
Met een e-ticket check je niet in. Afhankelijk van de voorwaarden behorende bij je e-ticket mag je wel of niet in de spits reizen. Heb je een ticket waarmee je niet in de spits mag reizen mag je je ook niet in de trein bevinden tijdens de spits. Hoe laat je het station binnenkomt of hoe laat je trein vertrekt heeft daar niets mee van doen. Even kijken in de voorwaarden van je ticket dus.
Reputatie 7
Badge +3
Het ligt eraan wat voor soort eticket je hebt. Heb je een eticket voltarief dan maakt de tijd van reizen niet uit. Maar heb je een eticket waarmee je alleen in de daluren mag reizen, dan mag je tussen 6.30 en 9.00 niet in de trein zijn, ook al is je reis eerder dan 6.30 begonnen. Hetzelfde geld voor de middagspits tussen 16.00 en 18.30.
Hetzelfde geld voor de middagspits tussen 16.00 en 18.30.

Dat is weer afhankelijk van de voorwaarden van je e-ticket, gebruik je de enkele reizen van actievandedag bijvoorbeeld, dan mag je wel in de middagspits reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Klopt, maar daarom had ik ook over Daluren. Actietickets waarmee je wel in de middagspits mag reizen betreffen Voordeeluren en daarmee mag je weer niet voor 6.30 reizen.
Reputatie 2
Het ligt eraan wat voor soort eticket je hebt. Heb je een eticket voltarief dan maakt de tijd van reizen niet uit. Maar heb je een eticket waarmee je alleen in de daluren mag reizen, dan mag je tussen 6.30 en 9.00 niet in de trein zijn, ook al is je reis eerder dan 6.30 begonnen. Hetzelfde geld voor de middagspits tussen 16.00 en 18.30.

1. ik neem de dal uren kaart van actievandedag : Van maandag t/m vrijdag vóór 06:30 uur, tussen 09:00–16:00 uur en tussen 18:30-04:00 uur. In het weekend en tijdens feestdagen de hele dag geldig.[ Dus dat betekent wel dat ik voor 6:30 erin mag ?.
Badge +3
Ja mag voor 6:30 reizen maar moet dan ook vóór 6:30 weer de trein uit zijn. Na 9:00 mag je dan weer verder.

Toevallig van de week nog een korte discussie met @treinreiziger over de vreemde voorwaarden van tickets (Actie van de Dag of Vakantieveilingen) die aangeven reizen na 9:00 tot 4:00 de volgende ochtend (Voordeeluren dus), maar blijkbaar ook reizen vóór 6:30 toestaan.

Zo te zien aan de voorwaarden die je toont is dat dus aangepast (naar Daluren).
Reputatie 2
Nou, volgens mij mag je dan gewoon je reis afmaken ? wat heeft het voor nut dat je voor 30min in de trein blijft?
Nou, volgens mij mag je dan gewoon je reis afmaken ? wat heeft het voor nut dat je voor 30min in de trein blijft?

Nee dit mag niet. U reist met een goedkoop kaartje waar voorwaarden aan verbonden zijn. Eén van die voorwaarden is dat u zich niet in de trein mag bevinden tussen 06.30 uur en 09.00 uur.
Badge +3
Nee, want het zijn e-tickets en dan kan er niet bepaald worden hoe laat je reis begonnen is (voor 6:30 of voor 16:00). Je kunt er namelijk niet mee inchecken, alleen maar poortjes openen als je die toevallig tegenkomt.

Daarom dus niet reizen voor 9:00 (maar daarna de hele dag geldig) óf niet reizen in de ochtend- en middagspits. Weekend natuurlijk geen probleem.
Badge +3
Voorbeeldje:

Stel ik moet maandag van Roosendaal naar Rotterdam en wil daar om 8:15 zijn. Vertrek is dan 7:32 (aankomst 8:09) en dus diep in de spits.

Met een e-ticket Vlissingen - Rotterdam (prijs is gewoon hetzelfde bij Vakantieveilingen en Actie van de Dag!) kan ik dan zeggen dat ik om 6:22 in Vlissingen in precies diezelfde trein gestapt ben...

Dat als je dus zou mogen doorreizen in de spits. En daarom mag het dus niet.
Nou, volgens mij mag je dan gewoon je reis afmaken ?
Bij de oude actiekaartjes op een eenmalige chipkaart mocht je je reis verderzetten in de spits, op voorwaarde dat je in de daluren incheckte.

Sinds vorig jaar of eerder dit jaar biedt de NS enkel actiekaarten als e-ticket aan.

Zoals andere forumleden als hebben aangegeven, telt dan het werkelijke moment van reizen. Dus moet je voor de spits de trein verlaten of een gewoon ticket kopen van het laatste station voor de spits tot je eindstation/het eerste station na de spits.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals diverse andere community leden al hebben uitgelegd, je mag je reis niet afmaken, niet meer in ieder geval, aangezien NS heeft gekozen voor etickets met deze beperking ipv eenmalige chipkaartjes waarmee dit wel kon.

Het nut van tot 6.30 te mogen reizen? Voor veel reizigers geen nut, maar je zou de allereerste trein kunnen pakken (in Vlissingen is dat die van 5.21) en dan kun je al ruim een uur reizen. Of degene die wonen waar een nachttrein rijdt kunnen een nachttrein nemen en verder de hele dag tijdens de daluren reizen. Verder is er het nut voor de overige reizigers die betalen voor reizen in de spits, minder drukte in de trein tijdens de spits.
Wil je goedkoop reizen, dan is de consequentie dat je niet in de spits mag reizen.

Reageer