Reiskosten 5 mei | NS Community
beantwoord

Reiskosten 5 mei

  • 17 May 2023
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo, afgelopen 5 mei moest ik naar mijn stagebedrijf in Amsterdam reizen vanaf Rotterdam. Normaal gesproken heb ik een week-ov met studentenreisproduct. Nu werd 5 mei gezien als ‘feestdag’ en moest ik voor mijn reis betalen. Ik krijg geen reiskostenvergoeding van mijn stagebedrijf. Daarom zou ik deze kosten graag bij NS willen declareren.

Ik hoop dat dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Carlijn

icon

Beste antwoord door Tamzin 17 May 2023, 14:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is, heb je op 5 mei 40% korting gehad. SRP is geen abonnement van NS. Compensatie zul je dan ook niet van NS krijgen. Voor vergoeding van jouw reiskosten moet je bij jouw stage zijn. Voor klachten over dat jouw week-ov niet geldig was op 5 mei bij DUO.

 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas zal NS hierin niets kunnen betekenen. Je neemt het Studentenreisproduct af van DUO. De regeling rond feestdagen is terug te lezen op: https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/wanneer-reizen.jsp

Je kunt contact opnemen met DUO om je probleem te bespreken: https://duo.nl/particulier/contact/

Hallo, afgelopen 5 mei moest ik naar mijn stagebedrijf in Amsterdam reizen vanaf Rotterdam. Normaal gesproken heb ik een week-ov met studentenreisproduct. Nu werd 5 mei gezien als ‘feestdag’ en moest ik voor mijn reis betalen. Ik krijg geen reiskostenvergoeding van mijn stagebedrijf. Daarom zou ik deze kosten graag bij NS willen declareren.

DUO bepaalt op welke dagen het vrij reizen is en op welke dagen het reizen met 40% korting is en betaalt NS overeenkomstig. DUO betaalt NS op Bevrijdingsdag niet voor vrij reizen maar alleen voor 40% korting en dus gaat NS je ook niet gratis vervoeren 

Het is volledig vergelijkbaar met wanneer je als stagiair in het weekend moet werken (bijv. in de horeca of in de zorg) of als je stage loopt in de zomervakantie.

Je had toen je de stage afsprak met het bedrijf moeten regelen dat zij de reiskosten vergoeden op dagen dat je geen vrij reizen hebt. Achteraf geld bij het bedrijf claimen is natuurlijk een lastige discussie. Zeker als je wel een stagevergoeding krijgt zal het bedrijf zeggen dat je de reiskosten daar maar van moet betalen.

Met name mensen die in de zomervakantie stage lopen vergeten vaak afspraken te maken over de reiskosten en die fout kan je dan honderden euro's kosten.

Reageer