beantwoord

Reizen buiten daluren

• 15 februari 2018
  • 1 reactie
  • 339 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest om een dag met verschillende lezingen op ministeries in Den Haag te organiseren. Aangezien wij met een grote groep studenten reizen was het de bedoeling om met NS groepsticket te reizen voor degenen die niet over de studenten-OV beschikten. We zouden om 09:18 vertrekken om vervolgens om 11:56 in Den Haag te starten. Nu zie ik vandaag dat wij door werkzaamheden aan het spoor niet meer op tijd in Den Haag zullen aankomen, maar pas om 12.26. Op deze manier loopt het hele schema in de war en dat is natuurlijk erg jammer, aangezien wij de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om dit te organiseren. Is het mogelijk om vanwege de werkzaamheden buiten de daluren, om 08:48 in de trein te stappen met de NS-groepsticket, zodat wij alsnog op tijd bij onze eerste lezing kunnen zijn om 12 uur. Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 februari 2018, 13:36

Hallo Reiziger1994 en welkom op het NS Serviceforum.

Helaas is het niet toegestaan om met het Groepsticket je reis te plannen in de spitstijden. Omdat dit aangekondigde werkzaamheden zijn, is hier ook geen coulanceregeling voor. Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om voor jouw eerste stuk van het traject een los kaartje te kopen. Met het Groepsticket hoeft namelijk niet 'ingecheckt' te worden, waardoor je in de trein vervolgens verder kunt reizen op jouw Groepsticket. Anders moet ik helaas aanraden om de trein van een half uur later te pakken, waardoor je jouw volledige reis op het Groepsticket kunt maken buiten de spitstijden om. Redden jullie je daarmee? Succes!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Reiziger1994 en welkom op het NS Serviceforum.

Helaas is het niet toegestaan om met het Groepsticket je reis te plannen in de spitstijden. Omdat dit aangekondigde werkzaamheden zijn, is hier ook geen coulanceregeling voor. Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om voor jouw eerste stuk van het traject een los kaartje te kopen. Met het Groepsticket hoeft namelijk niet 'ingecheckt' te worden, waardoor je in de trein vervolgens verder kunt reizen op jouw Groepsticket. Anders moet ik helaas aanraden om de trein van een half uur later te pakken, waardoor je jouw volledige reis op het Groepsticket kunt maken buiten de spitstijden om. Redden jullie je daarmee? Succes!

Reageer