beantwoord

Reizen met buitenlands betaalsysteem

• 14 januari 2016
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

Beste NS,
Woon nu in de VS en ga binnenkort voor 2 weken naar Nederland en zou graag willen weten hoe geld op zo'n chipkaart zou kunnen krijgen zonder Nederlandsche bank of betaalsysteem. Voor zover ik weet zijn er alleen kaartjes met een buitenlandse credit/debit card
te koop op station Schiphol en en dan zijn er nog veel stations zonder bemande loketten.

Vriendelijke Groet en alvast hartelijk dank voor uw antwoord!

Peter
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 14 januari 2016, 20:30

Omdat je het in je OP hebt over buitenlandse credit en debit kaarten wil ik nog wel even opmerken dat Vpay de enige debit kaart van Visa is die werkt bij NS, Visa Debit wordt niet geaccepteerd.
Bekijk origineel

6 reacties

Een anonieme OV-chipkaart is te koop bij iedereen NS-automaat. Deze kost 7,50 en kan met de creditcard betaald worden. Ook saldo kan bij de automaat op de kaart worden geladen. Alle kaartautomaten accepteren al geruime tijd creditcards (Visa en Mastercard).
Hartelijk Dank voor uw reactie,
10 maanden geleden was ik voor het laatst in Nederland en werd de visa card nog geweigerd op station Groningen.

Peter
Reputatie 4
Badge
Omdat je het in je OP hebt over buitenlandse credit en debit kaarten wil ik nog wel even opmerken dat Vpay de enige debit kaart van Visa is die werkt bij NS, Visa Debit wordt niet geaccepteerd.
Nu word het duidelijk, bedankt!
Wat is Vpay? Is dat een speciale bank?
Eenvoudig te regelen?
Ik heb ooit een Amerikaan geholpen die met 5 creditcards en voldoende geld niet kon betalen!

U kunt online op www.ns.nl een enkele reis kopen, die wordt per mail verzonden. U heeft dan al een kaartje bij aankomst.
Ik heb ooit een Amerikaan geholpen die met 5 creditcards en voldoende geld niet kon betalen!

U kunt online op www.ns.nl een enkele reis kopen, die wordt per mail verzonden. U heeft dan al een kaartje bij aankomst.

Daar kun je alleen met iDeal betalen, dat gaat dus niet zonder Nederlandse bankrekening.

Reageer