beantwoord

Reizen met een groep kinderen

• 25 juli 2015
  • 7 reacties
  • 375 Bekeken

Ik ben leiding bij de scouting. Als wij met de trein met een groep kinderen van 4 tot 11 jaar willen reizen, maar ze hebben geen eigen OV- chipkaart, hoe moet dat dan?
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 juli 2015, 14:32

Railrunners aanschaffen lijkt me de beste optie. Dat kost 2,50 euro per kind. Railrunners kunt u vooraf kopen als e-ticket, maar dan moet u van elke leerling wel naam en geboortedatum invoeren. Railrunners zijn ook te koop als eenmalige chipkaarten bij kaartautomaten met "bolle buik".
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Railrunners aanschaffen lijkt me de beste optie. Dat kost 2,50 euro per kind. Railrunners kunt u vooraf kopen als e-ticket, maar dan moet u van elke leerling wel naam en geboortedatum invoeren. Railrunners zijn ook te koop als eenmalige chipkaarten bij kaartautomaten met "bolle buik".
Dank je Tochjo. Ik had nl gehoord dat dan alle kids een eigen OV-chipkaart moesten hebben met voldoende saldo erop, en dat wordt wel erg prijzig.
Badge +3
Nee, het is zeker niet nodig dat elk kind een eigen OV-chipkaart heeft met daarop minstens 10 of 20 euro saldo.

Wellicht hebt u gehoord over het abonnement Kids Vrij. Als kinderen een persoonlijke OV-chipkaart hebben, kan dit abonnement er gratis op geladen worden. Kinderen reizen dan gratis mee onder begeleiding van een volwassene. In uw geval is dit niet praktisch. Per volwassene mogen er maximaal drie kinderen met Kids Vrij mee, en bovendien is het onbegonnen werk voor een incidenteel uitstapje eerst allemaal persoonlijke OV-chipkaarten aan te vragen en vervolgens al die abonnementen daarop te laden. U zou wel vooraf kunnen informeren of sommige kinderen toevallig zo'n abonnement hebben, dan kan dan nog enkele kaartjes schelen.
😃 THNX
Kleine aanvulling op Tochjo. Kids Vrij is wat Tochjo aangeeft, max 3 kinderen per volwassene, dit maximum geldt niet voor de railrunners, dus al was je alleen met 50 kids met railrunner zou je mogen reizen 😉. Veel plezier
LIKE:$
Reputatie 1
Badge
Het handigst is voor de kids die geen Kidsvrij hebben, aan de automaat dat Railrunner te kopen-kan met 1-2-3-4 tegelijk en dat bespaart al dat gedoe met online naam+geb.datum etc. Of het ze zelf laten doen. ze moeten er WEL mee insjekken!! Je kan ze aan de automaat, mits opgave van de juiste reisdag, wel 2 weken tevoren alvast kopen. Auitomaat neemt enkel munten of bankpasjes.

Reageer