beantwoord

Reizen met korting studenten OV e-ticket

• 1 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb gezocht op dit forum naar een antwoord op mijn vraag of je met een e-ticket mag reizen i.c.m. met je studenten ov ivm de 40% korting.
Als je niet zoveel reist buiten je vrij reizen weekabonnenement en je wil een x in het weekend weg, mag je dan ook een e-ticket met 40% korting aanschaffen.
Ik zie daar verdeelde opmerkingen over staan in jullie forum, welke overigens 5 jaar geleden is geplaatst.
Als ik een e-ticket koop met korting hoef ik niet in te checken, maar moet ik alleen mij ov-kaart en e-ticket laten zien aan de conducteur?
Hoe werkt dit precies?
Als ik vrienden meeneem 3 stuks, mag het wel op een e-ticket.
icon

Beste antwoord door Robert B 1 augustus 2019, 17:03

Met een week-srp (studentenreisproduct) krijg je al 40% korting in het weekend. Geen idee waarom je op een e-ticket zou willen reizen dus.

En inderdaad mag je dan max. 3 mensen met je mee laten reizen met Samenreiskorting (op hun eigen ov-chipkaart of e-ticket).

Met jezelf meereizen (op vertoon van je abonnement) mag niet. Er moet namelijk met het abonnement ingecheckt zijn.

Dus bijv. met NS Flex Weekend Voordeel (€2 per maand) mag iemand 3 mensen mee laten reizen met ns.nl/samenreiskorting maar diegene zelf krijgt doordeweeks geen korting.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Je krijgt alleen de 40% korting wanneer je op saldo reist. Wanneer je zelf met korting reist kun je maximaal drie anderen ook met 40% korting laten meereizen.

Alle informatie over de samenreiskorting kun je vinden op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Badge +3
Met een week-srp (studentenreisproduct) krijg je al 40% korting in het weekend. Geen idee waarom je op een e-ticket zou willen reizen dus.

En inderdaad mag je dan max. 3 mensen met je mee laten reizen met Samenreiskorting (op hun eigen ov-chipkaart of e-ticket).

Met jezelf meereizen (op vertoon van je abonnement) mag niet. Er moet namelijk met het abonnement ingecheckt zijn.

Dus bijv. met NS Flex Weekend Voordeel (€2 per maand) mag iemand 3 mensen mee laten reizen met ns.nl/samenreiskorting maar diegene zelf krijgt doordeweeks geen korting.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb gezocht op dit forum naar een antwoord op mijn vraag of je met een e-ticket mag reizen i.c.m. met je studenten ov ivm de 40% korting.
Als je niet zoveel reist buiten je vrij reizen weekabonnenement en je wil een x in het weekend weg, mag je dan ook een e-ticket met 40% korting aanschaffen.
Ik zie daar verdeelde opmerkingen over staan in jullie forum, welke overigens 5 jaar geleden is geplaatst.
Als ik een e-ticket koop met korting hoef ik niet in te checken, maar moet ik alleen mij ov-kaart en e-ticket laten zien aan de conducteur?
Hoe werkt dit precies?
Als ik vrienden meeneem 3 stuks, mag het wel op een e-ticket.

Nee, dat mag niet. U moet met uw chipkaart inchecken.

Als u drie vienden meeneemt moet u zelf inchecken en kunnen uw vrienden een eticket kopen. Zij mogen dan niet in de spitsuren meereizen.
Hallo Pban en welkom bij de NS Community.

Zoals andere gebruikers al aangeven mag je niet met een E-ticket met korting reizen wanneer je niet incheckt met je OV-chipkaart. Jij dient altijd te reizen met je OV-chipkaart, anderen die met je meereizen kunnen gebruik maken van de E-tickets met korting.

Reageer