beantwoord

Reizen met NS en toch geen korting Q-Park P+R

Vandaag wederom een negatieve ervaring gehad met Q-Park bij het NS station in Roermond. Als NS reiziger heb je recht op korting als je de auto hier parkeert. Het parkeren kost na aftrek van de korting nog relatief veel, maar daar kies je voor.
Echter de kaartlezer van de OV-chipkaart waarmee je de korting krijgt doet het om de haverklap niet.

Dan probeer ik iemand van het Q-Park contactcentre te bellen via de info button. En tot nu toe werd iedere keer toch de korting gegeven. Ineens vandaag stelde de mevrouw die ik aan de lijn had, dat ik gewoon het volle pond moest betalen.

Ik weet niet wat voor praktijken dit zijn, maar er is vast een naam voor... De machtspositie die Q-Park heeft speelt ook een rol hierin.

NS heeft afspraken gemaakt met Q-Park over het verlenen van korting op het moment dat met een NS trein wordt gereisd. Kan NS hierin een standpunt innemen, want dit komt volgens mij vaker voor, ook op andere stations.

Hebben verder andere mensen negatieve ervaringen hiermee?
icon

Beste antwoord door iMark 17 januari 2017, 18:13

Ik zou contact opnemen met de klantenservice van Q-Park.
https://www.q-park.nl/nl/topmenu/klantenservice/question/71/wat-kan-ik-doen-als-ik-de-korting-niet-gekregen-heb

Een defect aan de kaartlezer kan een keer voorkomen. Wij hebben een keer het omgekeerde gehad bij P+R in Hilversum. Daar werkte de betaalautomaat niet bij het uitrijden. Via de infoknop kreeg ik het advies om zonder te betalen via de ingang het parkeerterrein te verlaten. Ze hadden de slagboom open gelaten.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Ik zou contact opnemen met de klantenservice van Q-Park.
https://www.q-park.nl/nl/topmenu/klantenservice/question/71/wat-kan-ik-doen-als-ik-de-korting-niet-gekregen-heb

Een defect aan de kaartlezer kan een keer voorkomen. Wij hebben een keer het omgekeerde gehad bij P+R in Hilversum. Daar werkte de betaalautomaat niet bij het uitrijden. Via de infoknop kreeg ik het advies om zonder te betalen via de ingang het parkeerterrein te verlaten. Ze hadden de slagboom open gelaten.
Nou Roel, je bent lang niet de enige. Gisteren weer raak bij station Maastricht. Het volle pond betaalt ipv het kortingstarief. Dus bijna 3 keer zoveel. Dit is me al ettelijke keren overkomen, ook bij P+R bij station Sittard. Eigenlijk heeft het nooit gewerkt voor die paar keer dat ik met de trein reis, ondanks dat ik de procedure uiterst nauwgezet volg. Klantenservice Q-park is moeilijk bereikbaar. Het contactformulier biedt geen mogelijkheid om de gevraagde kopieen van reishistorie en kwitantie bij te voegen. Bevestiging van de mail laat weten dat Q-park werkt aan de verbetering van hun emailservice. Dat melden ze al vanaf maart 2017 voor zover ik kan nagaan. Kortom, ik voel me als klant zeer slecht behandeld door Q-park. Wel allerlei verkoopverhalen op hun website, maar geen of nauwelijks info wanneer het misgaat en de vervolg info over hoe verder te handelen is ronduit onvolledig. Slecht, slecht, slecht!!!! Rond om mij heen hoor ik soortgelijke ervaringen.
Ik wil graag weten of mijn mede OV-chip kaart reizigers soortgelijke ervaringen hebben en of de NS die het kortingscontract met Q-park heeft, iets aan deze slechte dienstverlening wil doen of wellicht eens kan omzien naar een andere beheerder die klantgerichtheid veel hoger in het vaandel heeft staan dan Q-park!
Badge +3
Dat klinkt niet goed. Misschien kan NS hierin iets betekenen. De P+R-klanten van Q-Park zijn immers ook klanten van NS. Zou een moderator dit kunnen oppakken?
Ik ga dit oppakken Edith. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Het enige waar Q-park gevoelig voor is, is de social media. Ik heb uiteindelijk de onterecht niet verstrekte korting teruggekregen. Maar alleen na een paar keer aandringen op Twitter.

Om even aan te geven, hoe belangrijk Q-park de NS reiziger vindt. Een maand na mijn initiële contact over de kapotte reader, was deze nog steeds niet gemaakt. Dus de meeste NS reizigers met een ov chipkaart hebben geen korting gekregen in deze periode. Dat is kassa voor dit bedrijf en hier heeft NS volgens mij ook geen weet van. Dat zal ook de reden zijn dat ze via Twitter wel reageren en niet als je een email stuurt of een contactformulier invult. Ik denk niet dat de NS blij zal zijn met dit business model, dus op Twitter toont men wel deze goede wil.

Inmiddels rijd ik 8 km verder naar het volgende stoptrein station. Daar kun je gratis parkeren. Betekent wel reizen met Arriva, maar die Stadler treinen zijn heel snel en stoppen maar heel kort. Ben daar nu best tevreden over. Die 8km verder rijden met de auto weegt niet op tegen de €4,24 die ik moet betalen bij station Roermond. En scheelt veel gezeur om korting terug te krijgen.

Ik hoop dat NS er echt iets aan gaat doen en beter controleert op naleving van het contract door Q-park.
Ik heb inmiddels contact gehad met Q-Park en zij bedanken jullie voor de gegeven feedback. Er zijn ook verbeteringen doorgevoerd en als het goed is krijg je een volgende keer gewoon de korting zoals de bedoeling is.
Heb je inmiddels restitutie gehad voor je parkeren op 2 mei j.l. Edith? Zo niet, dan lees ik het graag.

Reageer