beantwoord

Reizen met NS gemakkelijk en GOEDKOOP???

  • 7 June 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Afgelopen zondag 4 juni reisde ik van Roermond naar Bunde. Ik wilde 2 kaartjes kopen via internet. Lekker gemakkelijk. Omdat ik op zondag reisde dacht ik “Daluren” maar deze kon je niet bestellen en heb daarom twee kaarjes tegen volle prijs gekocht. Roermond Bunde € 39,52 In de trein maakte een Arriva controleur (het traject Roermond Bunde wordt gedaan door Arriva) ons erop attent dat Arriva wel daluren kaarten heeft. Mijn vraag: Waarom kan Arriva wel daluren kaartjes verkopen en NS niet. Ik neem in de toekomst de auto dat is veel gemakkelijker en goedkoper. Krijg ik het verschil tussen € 39,52 en de prijs van Arriva terug?

icon

Beste antwoord door Tamzin 7 June 2023, 12:29

Bekijk origineel

1 reactie

Korting voor de daluren is er alleen voor mensen met een kortingabonnement. Wie incidenteel reist en geen abonnement heeft moet dus ook in de daluren de volle mep betalen.

Zowel NS als Arriva verkopen kortingabonnementen voor de daluren. Het Arriva abonnement is ongeveer de helft goedkoper omdat het alleen bij Arriva in Limburg geldt terwijl dat van NS in heel Nederland geldt bij alle vervoerders. 

De prijs die u betaald hebt is overigens de prijs vol tarief die Arriva rekent want NS stopt niet op station Bunde dus voor deze reis worden alleen kaartjes voor Arriva verkocht. Er valt dus geen geld terug te geven, u hebt gewoon betaald wat u moet betalen als u geen abonnement hebt.

De Arriva tarieven in Limburg zijn overigens erg hoog, dat is de keuze van de Provincie Limburg die deze tarieven vaststelt. In andere provincies is het een stuk goedkoper.

Reageer