beantwoord

reizen naar Duitsland en terug

• 18 september 2020
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Goedemiddag, we hebben nu een uitdaging met deze ticket - kunnen wij minst bijvoorbeeld op zondag 4 oktober naar Utrecht en terug of onze tickets wegen Corona wijzigen of annuleren? Dank u bij voorbaat, Sigrun Fricke, Den Haag

icon

Beste antwoord door Thom 18 september 2020, 14:43

Het is niet te zeggen. Duitsland kondigde eergisteren aan dat Noord- en Zuid-Holland code rood waren geworden. In Utrecht zijn relatief veel besmettingen en wat Rutte en de Jonge brengen, weten we nog niet. Duitsland reageert doorgaans alert en ze kunnen zo Utrecht ook met terugwerkende kracht tot rood opschalen. Als inwoner van Zuid-Holland kan ik al niet meer op een redelijke manier naar Duitsland toe. Hoe is het vier oktober is, is door niemand te voorspellen. Het aantal besmettingen loopt sterk op en Duitsland is strenger dan Nederland.

Het hangt van het soort ticket af of u kunt wijzigen of annuleren. Met het nummer kunnen we op de Community niets wat dat betreft, want we hebben geen toegang tot de administratie.

NSInternational kan u mogelijk helpen.

Zie ook de opmerking van @Martijn. hieronder.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet te zeggen. Duitsland kondigde eergisteren aan dat Noord- en Zuid-Holland code rood waren geworden. In Utrecht zijn relatief veel besmettingen en wat Rutte en de Jonge brengen, weten we nog niet. Duitsland reageert doorgaans alert en ze kunnen zo Utrecht ook met terugwerkende kracht tot rood opschalen. Als inwoner van Zuid-Holland kan ik al niet meer op een redelijke manier naar Duitsland toe. Hoe is het vier oktober is, is door niemand te voorspellen. Het aantal besmettingen loopt sterk op en Duitsland is strenger dan Nederland.

Het hangt van het soort ticket af of u kunt wijzigen of annuleren. Met het nummer kunnen we op de Community niets wat dat betreft, want we hebben geen toegang tot de administratie.

NSInternational kan u mogelijk helpen.

Zie ook de opmerking van @Martijn. hieronder.

Reputatie 1

Ik zou het boekings nummer even weghalen, want met dit nummer en je naam kan iemand het ticket in de app laden.

Reputatie 6

Naar Utrecht en terug. Ik neem dan aan dat het om een retoer vanaf een Duits station naar Utrecht is? Ik krijg ook de indruk dat het een Duitse tekst is die met een vertaalmachine in het Nederlands is vertaald? Of gaat het om een retoer Den Haag-Utrecht?

Reputatie 5
Badge

Bin gestern ja ab BRD über Gronau-Ensch nach Hause, hier in NL gekommen und habe dabei überhaupt keine Kontrolle oder dgl. gesehen. Angeblich sollen die Provinzen Noord+ZUid (nord/süd) Holland nun als rot-zone gelten, und der Stadt und Provinz Utr. gehört nicht dabei. Aber is 3 wochen kann sich noch der ganze Welt ändern, iB re corona. Mann darf dahin, aber kommt mann zurück in DE muss mann testen/isolieren.

Im übrigen steht meist ganz deutlich auf alle Tickets von DB/bahn  (sonst mal abrducken) was mann damit kann re. Storno oder Umwechseln, SuperSparpreise sind seit Anfang corona NIE mehr stornierbar. Also hat mann diese: geht mann nicht=Geld futsch.

Es gibt auch eine community.bahn.de (die meist sehr viel sachverständlicher, freundlicher und schennler ist als was diese NS hier zu bieten kann) oder ist mann Eisenbahn-verrÚckt, versuche dann mal DSO=drehscheibe online, allgemein.

Reageer