beantwoord

restitutie

• 1 februari 2019
  • 1 reactie
  • 169 Bekeken

Onderwerp:
Losse kaartjes (Restitutieverzoek / Losse kaartjes)

L.S.

Vrijdag 18-1-2019 is mijn ov kaart gestolen/verloren. Dat is gebeurd bij overstappen op station Sittard, ik moest naar Geleen Oost. Heb de kaart meteen geblokkeerd en moest die avond kaartje kopen (zie bijlage). Dat krijg ik gedeeltelijk vergoed door Arriva.

Dag erna ben ik op station Venlo geweest om te vragen wat ik moest doen omdat ik die dag plotseling naar Rotterdam op en neer moest. Ik wilde mijn keuzevrije dag gebruiken en hoopte op een oplossing. Maar in Venlo lag het computersysteem er uit en op aanraden van de medewerker heb ik een dagkaart (zie bijlage) gekocht, de medewerker zei dat ik daarvoor naar de blauwe ticketautomaat moest. Toen heb ik dus de fout gemaakt door bij Arriva een kaartje te kopen en niet bij de blauw gele automaat van de NS. Ik ben in de trein van Venlo naar Rotterdam Alexander en terug meerdere malen gecontroleerd en niemand die er iets van zei, sterker nog, een vriendelijke conducteur zei dat ik me geen zorgen moest maken, ik kreeg immers restitutie.

Bij Arriva zeggen ze dat ze dit niet doen, ik heb immers met NS gereisd? Bij ns zeggen ze natuurlijk dat het een kaartje van arriva is. Vandaag weer op het station geweest, gebeld en ik kreeg nu advies het op deze manier te proberen. Het gaat hier om 49 euro!!!!

Vriendelijke groet, Miekje54
icon

Beste antwoord door MoDe 1 februari 2019, 17:55

Voor je vraag om restitutie kun je het beste telefonisch, via twitter of facebook contact opnemen met klantenservice. https://www.ns.nl/klantenservice

Omdat je het over een keuzedag hebt, ga ik er vanuit dat je een dalvoordeel of voordeelurenkaart had.
Je zegt je kaart geblokkeerd te hebben, heb je al een nieuwe aangevraagd? Ook dit kun je via de klantenservice doen. Heb je toevallig nog een anonieme kaart liggen dan zou je tijdelijk reisrecht kunnen aanvragen. Je kunt dan tot je nieuwe kaart komt, gewoon met je abonnement reizen.

Je retour van/naar Venlo/Rotterdam gekocht bij Arriva was gewoon geldig op dat traject.
Echter snap ik dat NS geen geld terug geeft, omdat je het kaartje niet bij hen gekocht hebt en Arriva niets terug geeft omdat je geen abonnement met keuzedag bij hen hebt.

NS heeft wel een restitutie-regeling bij vergeten abonnement als je daardoor een NS-kaartje heb moeten kopen voor vol-tarief. Maar die geldt niet als je op een ander vervoersbewijs hebt gereisd van bijvoorbeeld een andere vervoerder of een aktiekaartje.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2
Voor je vraag om restitutie kun je het beste telefonisch, via twitter of facebook contact opnemen met klantenservice. https://www.ns.nl/klantenservice

Omdat je het over een keuzedag hebt, ga ik er vanuit dat je een dalvoordeel of voordeelurenkaart had.
Je zegt je kaart geblokkeerd te hebben, heb je al een nieuwe aangevraagd? Ook dit kun je via de klantenservice doen. Heb je toevallig nog een anonieme kaart liggen dan zou je tijdelijk reisrecht kunnen aanvragen. Je kunt dan tot je nieuwe kaart komt, gewoon met je abonnement reizen.

Je retour van/naar Venlo/Rotterdam gekocht bij Arriva was gewoon geldig op dat traject.
Echter snap ik dat NS geen geld terug geeft, omdat je het kaartje niet bij hen gekocht hebt en Arriva niets terug geeft omdat je geen abonnement met keuzedag bij hen hebt.

NS heeft wel een restitutie-regeling bij vergeten abonnement als je daardoor een NS-kaartje heb moeten kopen voor vol-tarief. Maar die geldt niet als je op een ander vervoersbewijs hebt gereisd van bijvoorbeeld een andere vervoerder of een aktiekaartje.

Reageer