beantwoord

Restitutie in verband met vertraging

• 4 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

ik heb gisteren samen met mijn partner gereisd vanaf den haag holland spoor naar venlo
een reis met veel problemen ivm werkzaamheden aan het spoor en een defecte trein.
als ik om resttutie vraag geeft jullie ns site aan . na het invullen van alle gegevens dat er geen restitutie mogelijk is . Graag zou ik hiervan de reden willen weten .ik heb twee losse kaartjes gekocht in den haag in de NS automaat.
Graag van u een reactie
icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 augustus 2019, 12:41

Misschien was de totale reisduur uiteindelijk niet meer dan 30 minuten meer dan de reisplanner aangaf?
Hoe laat bent u vertrokken uit Den Haag?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Misschien was de totale reisduur uiteindelijk niet meer dan 30 minuten meer dan de reisplanner aangaf?
Hoe laat bent u vertrokken uit Den Haag?
vertrokken om 10.29 holland spoor richting den haag centraal
trein naar venlo heeft vanuit centraal bij lombardijen 45 min stilgestaan ivm defect . daarna terug naar rotterdam . na herstel eindelijk door naar venlo
Reputatie 6
Wat was de reden dat u eerst van Den Haag HS naar Den Haag C bent gereisd @hansenannemie ? Dat is het eerste wat al opvalt.
Badge +3
Wat was de reden dat u eerst van Den Haag HS naar Den Haag C bent gereisd @hansenannemie ? Dat is het eerste wat al opvalt.
Dat is inderdaad overbodig als je via Rotterdam en Breda wilt reizen, maar er zijn óók reisadviezen die je van HS naar CS sturen en vervolgens via Utrecht naar Venlo.

Da's wel 2 keer overstappen voor 2 minuten 'tijdwinst' bij aankomst, maar ik vind het een betrouwbaarder optie (dat blijkt wel weer) dan rechtstreeks.

Maar als er op dat moment uitval of vertraging was richting Utrecht (en verder) en je toch al op CS bent kan je alsnog besluiten om via Rotterdam en Breda te gaan.
Reputatie 4
Als de vertraging binnen een dag na het reizen al is afgewezen, dan zit er ergens een fout in de aanvraag. De uiteindelijke claim wordt volgens mij pas na minimaal vijf dagen na reisdatum beoordeeld.

Ontbrekende/verkeerde check-in/-uit? Een verkeerde aanvangstijd van de reis? Ik heb geen idee of dat laatste ervoor zorgt dat de claim meteen wordt afgewezen, dat laatste is me namelijk nog nooit gebeurd. Er is namelijk geen reis in de reisplanner van 10:29 van Den Haag HS naar Venlo, dus hoe wil je de vertraging berekenen?

U kunt volgens mij ook gewoon reageren op de afwijzing en dan uitleggen dat uw trein defect was en hierdoor zoveel vertraging heeft opgelopen.

Reageer