beantwoord

Restitutie ongebruikte dagretour

• 26 februari 2017
  • 42 reacties
  • 1497 Bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af of je het scannen van de code, waarbij de Azteccode wordt vergeleken, meeneemt in je verhaal. dan kun je het niet twee keer gebruiken, mits er gecontroleerd is natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +4
De conducteur scant de Azteccode en die wordt vergeleken. Als de code eerder gescand is wordt dat gemeld. Daarmee voorkom je dat een e-ticket twee keer gebruikt wordt. Of is dit veranderd?
@MvanGelder: In mijn eerdere antwoord ga ik alleen in op de toegestane mogelijkheden.
@mrfreeze In het geval van een dagretour kun je meerdere keren (heen- en terugreis) je e-ticket gebruiken en uit- en instappen op tussengelegen stations op de route.

Dit antwoord bedoel je ?

Dat kan je toch uitleggen dat je meerdere keren dezelfde reis mag maken ?

Zeker als antwoord op mfreeze zijn vraag.
De conducteur scant de Azteccode en die wordt vergeleken. Als de code eerder gescand is wordt dat gemeld. Daarmee voorkom je dat een e-ticket twee keer gebruikt wordt. Of is dit veranderd?

Maar je kan toch meerdere keren gecontroleerd worden als je je reis onderbreekt. Dan moet ook uit de scan blijken waar is gecontroleerd.

Ik dacht dat Loes dat weleens had uitgelegd dat dat inderdaad zo was.
MvanGelder. Dat kun je inderdaad in deze zin lezen. Daarom ook de heen- en terugreis tussen haakjes om aan te geven dat er eenmaal heen en eenmaal terug bedoeld wordt.
Ok dan is het wat duidelijker.
Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me onzin. In Frankrijk krijg je gewoon een boete wanneer je niet hebt afgestempeld. Je wordt beschouwd als een reiziger zonder vervoerbewijs. Iedere Fransman weet dat hij zijn biljet moet afstempelen voor vertrek. En op ieder station staat het met koeienletters aangegeven. Het staat ook op ieder biljet vermeld dat het niet geldig is zonder stempel.

Ja, maar Frankrijk is Nederland niet. Hier moet er dan weer een coulance regeling komen net als bij mensen die "vergeten" in te checken en mensen die vroeger "vergaten" af te stempelen of dachten dat 8.45 uur na 9.00 uur was.

Maar je kan toch meerdere keren gecontroleerd worden als je je reis onderbreekt. Dan moet ook uit de scan blijken waar is gecontroleerd.

Nou of er een koppeling met een centrale db was, was mij toen niet helemaal duidelijk.
Uit de gegeven antwoorden kan je duidelijk stellen van niet. (er wordt niets geregistreerd)

Maar dan zou je dus onbeperkt heen en weer kunnen reizen.
En dat i.c.m. een fb groepsretour.. Voor mij zelfs in theorie goedkoper dan mijn abo.....:@
Reputatie 7
Badge +4

Nou of er een koppeling met een centrale db was, was mij toen niet helemaal duidelijk.

Dan moet NS het verlossende woord maar spreken 😉
Ik kan bevestigen dat er een database is, maar deze database houdt niet bij of een e-ticket is gebruikt.
Reputatie 7
Badge +4
Echter wel of diezelfde code die dag al is gescand, waardoor er kan worden vergeleken? Dat is heel iets anders dan wat je stelt. Het gaat om de pakkans, niet om registratie achteraf.

Wordt een gescande code vergeleken met de codes die eerder gescand zijn die dag?
Reputatie 7
Als conducteur zie ik bij het controleren alleen hoe laat die persoon de laatste keer gecontroleerd is. Buiten de rest van de details van het ticket.
Ik heb 2 dagkaarten gekocht en kreeg deze niet geladen in mijn reisplanner app. Heb beide kaartjes niet gebruikt en staan nog in mijn email. De kaartjes waren voor vrijdag 6 september en zondag 8 september. Kan ik mijn geld terug krijgen omdat ik kan aantonen dat ik ze niet gebruikt heb.
Indien je de tickets nog niet hebt geopend wil ik je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer