beantwoord

Restitutie reeds gekocht kaartje ivm niet doorgaan zeilen door corona.

• 14 July 2021
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Beste NS, 

Ik zou as zaterdag (17-07-2021) naar Rotterdam gaan om via een stichting te gaan zeilen. Omdat ik me eigen aan het voorbereiden ben had ik gisteren (13-07-2021) het treinkaartje alvast gekocht en gedownload. Nu kreeg ik vandaag (14-07-2021) om 2 uur een mail dat door corona het zeilen helaas niet doorgaat en dat ik een andere datum (augustus) mag kiezen. Maar nu blijkt via de klantenservice dat ik geen recht meer heb op restitutie aangezien ik het kaartje al gedownload heb met als reden dat zodra het kaartje gedownload is er geen zicht meer is dat het kaartje op die datum niet gebruikt gaat worden. Ik zou graag willen vragen aangezien het buiten mijn macht ligt dat het zeilen niet doorgaat ik graag een restitutie willen of dat ik mijn kaartje mag omruilen zodat ik hem op een later tijdstip zou kunnen gebruiken (augustus). 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 July 2021, 14:55

Ik zou as zaterdag (17-07-2021) naar Rotterdam gaan om via een stichting te gaan zeilen. Omdat ik me eigen aan het voorbereiden ben had ik gisteren (13-07-2021) het treinkaartje alvast gekocht en gedownload. 

Een e-ticket van te voren kopen is zeer onverstandig en wordt ook ten zeerste afgeraden omdat ze als ze eenmaal zijn gekocht niet meer kunnen worden veranderd of gerestitueerd zoals trouwens ook duidelijk in de voorwaarden staat vermeld. NS kan namelijk niet controleren of u het kaartje zaterdag toch niet gaat gebruiken, u zou dus op deze manier wel heel simpel kunnen frauderen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou as zaterdag (17-07-2021) naar Rotterdam gaan om via een stichting te gaan zeilen. Omdat ik me eigen aan het voorbereiden ben had ik gisteren (13-07-2021) het treinkaartje alvast gekocht en gedownload. 

Een e-ticket van te voren kopen is zeer onverstandig en wordt ook ten zeerste afgeraden omdat ze als ze eenmaal zijn gekocht niet meer kunnen worden veranderd of gerestitueerd zoals trouwens ook duidelijk in de voorwaarden staat vermeld. NS kan namelijk niet controleren of u het kaartje zaterdag toch niet gaat gebruiken, u zou dus op deze manier wel heel simpel kunnen frauderen. 

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt geen vervangende kaart. 

U kunt het beste de kaart dan maar gebruiken voor een ander doel. Dagje Rotterdam of zo. Anders is het pech en geld weg.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen na aankoop niet gewijzigd worden en er vindt ook geen restitutie plaats. Dit staat in de voorwaarden waarmee je bij koop akkoord bent gegaan. De klantenservice wil coulant zijn, wanneer het kaartje niet gedownload is. Heb je het kaartje eenmaal gedownload dan kan NS het niet meer ongeldig maken en heb je pech.

Voor een volgende keer: koop een kaartje een dag van te voren en download het pas als je weg gaat. Of koop een kaartje uit de automaat. Kost je een euro meer, maar als je er niet mee ingecheckt hebt, kun je het terugbrengen en krijg je wel geld terug.

Reageer