beantwoord

Retourkaartje

• 15 februari 2019
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

hallo, ik had een vraag als ik snachts naar 00:00 een retour kaartje haal dan reis ik snacht na mijn plaats als ik dan in ochtend terug moet dan kan dat met het zelfde kaartje neem ik aan. aangezien de datum van die dag erop staat?
als voorbeeld het is 21mei 00:15 ik koop kaartje en pak 00:30 de trein . 21 mei om 10:00 uur wil ik terug dan is de dag retour toch geldig. of kijk ik er nu heel scheef naar.
icon

Beste antwoord door Thom 15 februari 2019, 21:10

Met een dagkaart kan wel wat u wilt, een dagkaartje is geldig van net na middernacht tot de ochtend de dag er na 04.00, in totaal dus 28 uur. Dit gaat bijvoorbeeld op voor een Kruidvatkaartje. Een retour is niet meer te koop op het automaat. Een dagkaart wel, maar die is niet goedkoop. Koop een dagkaart na middernacht of zet hem op de goede datum als het een actiekaartje is. U kunt met gemak dezelfde ochtend terug. Een NS-dag begint om 0.00 uur en eindigt 28 uur later. Dan kan iedereen die voor die dag een kaartje heeft ook na middernacht nog thuiskomen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hi Ricotje: je kijkt er inderdaad een beetje scheef naar. De reis van 00:15 wordt namelijk gezien als een reis die begonnen is op de vorige dag. (in jouw geval dus 20 mei) Overigens het retourticket is al lang gelden afgeschaft. Dus volgens mij volstaan gewoon 2 enkeltjes kopen. 1 voor 20 mei en 1 voor 21 mei.
Reputatie 7
Badge +4
Met een dagkaart kan wel wat u wilt, een dagkaartje is geldig van net na middernacht tot de ochtend de dag er na 04.00, in totaal dus 28 uur. Dit gaat bijvoorbeeld op voor een Kruidvatkaartje. Een retour is niet meer te koop op het automaat. Een dagkaart wel, maar die is niet goedkoop. Koop een dagkaart na middernacht of zet hem op de goede datum als het een actiekaartje is. U kunt met gemak dezelfde ochtend terug. Een NS-dag begint om 0.00 uur en eindigt 28 uur later. Dan kan iedereen die voor die dag een kaartje heeft ook na middernacht nog thuiskomen.
Hallo ricotje, welkom op onze Community!

Ik wil je in dit geval adviseren twee losse tickets aan te schaffen, dan zit je altijd goed.

Reageer