beantwoord

Rijden er zaterdag op zondag nacht (16-17 augustus) treinen tussen nijmegen en arnhem?

• 14 August 2014
  • 9 reacties
  • 220 Bekeken

Op de reisplanner staan werkzaamheden aangegeven, maar uit de uitleg hierbij begrijp ik niet wat de consequenties zijn voor mijn reis.
icon

Beste antwoord door Hertog 14 August 2014, 17:58

Zoals je op de toelichting op deze pagina kunt lezen rijden bepaalde intercities naar Nijmegen niet, maar andere tussen Utrecht (en dus Arnhem) weer wel.

Welke treinen wel rijden (eventueel in aangepaste dienstregeling) staat aangegeven in de Reisplanner , die daarin leidend is.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik moet eigenlijk ván arnhem naar nijmegen toe!
Zoals je op de toelichting op deze pagina kunt lezen rijden bepaalde intercities naar Nijmegen niet, maar andere tussen Utrecht (en dus Arnhem) weer wel.

Welke treinen wel rijden (eventueel in aangepaste dienstregeling) staat aangegeven in de Reisplanner , die daarin leidend is.
Er staat dat de trein vanaf Schiphol naar nijmegen niet rijd, maar als ik in arnhem de trein pak kan ik niet zien waar deze is vertrokken. Er staat bij 'let op: werkzaamheden' maar ook als ik deze pagina's bekijk is het voor mij niet duidelijk wat de gevolgen voor mijn reis zijn.
Badge +3
De uitleg over de werkzaamheden snapt niemand. U moet uw reis plannen met de reisplanner. Deze is aangepast aan de werkzaamheden en toont de treinen die wel rijden.
Ik ben blij te horendrager er meer mensen zijn die het niet snappen. Maar in de reisplanner staat dus wel dat ik rekening moet houden met werkzaamheden, maar waar ik dan precies rekening mee moet houden wordt niet verteld?
Op zich ie het toch helemaal niet belangrijk of een bepaalde treinserie (Schiphol-Nijmegen) wel of niet rijdt?
Dat is speciaal voor treinfielen die beslist met een bepaalde treinserie of een bepaald treintype willen reizen.

Je kunt ook tegenkomen dat NS schrijft dat de trein niet rijdt tussen Utrecht en Den Bosch. Ja welke trein is dat dan? Daarom noemen ze er vaak het begin- en eindstation bij.

Voor u is dat helemaal niet van belang. U wilt van Arnhem naar Nijmegen en in de reisplanner staat precies aangegeven hoe laat treinen uit Arnhem vertrekken ( en vanaf welk spoor) en hoe laat die treinen in Nijmegen aankomen (en op welk spoor).
En omdat er door werkzaamheden nou net een verschil kan zitten tussen de normale en nu aangepaste vertrek- of aankomsttijd of eventueel het vertrekspoor geeft NS er de waarschuwing bij dat er werkzaamheden zijn.

Maar de treinen die in de reisplanner staan genoemd, rijden op die tijden gewoon naar Nijmegen (calamiteiten daar gelaten, uiteraard).

En in hoeverre is het voor u van belang om te weten dat de trein bij Elst (of waar ook) even over een ander spoor gaat rijden, omdat mensen met een taakstraf het andere spoor met een tandenborstel aan het oppoetsen zijn?

Voor u is toch alleen maar van belang dat er een trein rijdt en hoe laat?
Beste birgitj, Welkom op het NS Serviceforum. Werkzaamheden staan in onze reisplanner vewerkt. Tien dagen voor eventuele werkzaamheden is onze reisplanner hierop aangepast. Je zou dus op 17/8 kunnen vertrekken vanuit Nijmegen naar Arnhem om 00.03 uur of 00.18 uur. De eerstvolgende trein na deze twee, zal vertekken om 07.12 uur. Het anwoord van Hertog is dus juist.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid te vergroten.
Beste birgitj, Welkom op het NS Serviceforum. Werkzaamheden staan in onze reisplanner vewerkt. Tien dagen voor eventuele werkzaamheden is onze reisplanner hierop aangepast. Je zou dus op 17/8 kunnen vertrekken vanuit Nijmegen naar Arnhem om 00.03 uur of 00.18 uur. De eerstvolgende trein na deze twee, zal vertekken om 07.12 uur. Het anwoord van Hertog is dus juist.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid te vergroten.

Met alle respect Susan, maar in haar eerste reactie schreef BirgitJ:
"Ik moet eigenlijk ván arnhem naar nijmegen toe!"
En dat is volgens mij nét de andere kant uit dan jij aangeeft in jouw reactie.
Je hebt gelijk Hertog, goed dat je zo alert bent. Je kunt dus vanuit Arnhem naar Nijmegen om 00.04 uur, 00.35 uur, 01.35 uur, 02.34 uur, 06.36 uur.

Reageer