beantwoord

Saldo uitchecken - uitchecken werkte niet

• 13 april 2019
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Ik was laatst van Breda naar Houten gegaan met de trein, met een 1x overstap, zelf was dat mn eerste keer alleen met de trein en weet ik er ook niet veel van. Toen ik in Houten aankwam en wilde uitchecken stond er saldo te laag terwijl ik nog rond de 4 euro op mijn ov had. Toen ben ik met een medepassagier meegelopen, zij snapte er ook niks van. Toen ik weer terug naar Breda ging had ik mijn ov weer met 20 euro opgeladen, in Breda had ik weer hetzelfde probleem met uitchecken. De NS beveiliger die erbij stond snapte er ook niks van en liet mij door de poortjes, van mijn saldo is daarna niks af gegaan. Ik snap zelf nog steeds niet hoe het nou komt. Ik moet er ook bijzeggen dat ik op een of andere manier op 1e klasse ben ingecheckt.
icon

Beste antwoord door MoDe 13 april 2019, 10:58

Als u 1e klasse gereist hebt, was uw saldo niet toereikend. Een 1e klasse reis is een stuk duurder dan een 2e klasse reis.

Als u een anonieme OV chipkaart heeft, dan kunt u een account aanmaken op www.ovchipkaart.nl Dan kunt u zien welke reizen u gemaakt heeft, of u goed ingecheckt of uitgecheckt heeft en wat de reis gekost heeft.
heeft u een persoonlijke kaart met NS abonnement dan kunt u ook een account maken bij MijnNS via de website van NS.

Uw laatste reizen kunt u ook inzien op de automaten van NS op stations of de OVchipkaart-automaten in de winkels.

Mocht u denken dat er iets niet goed gegaan is met uw reizen dan kunt contact opnemen met de klantenservice van NS

nb een enkele reis Breda - Houten kost 1e klas €29,70. U had met €20 te weinig saldo.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als u 1e klasse gereist hebt, was uw saldo niet toereikend. Een 1e klasse reis is een stuk duurder dan een 2e klasse reis.

Als u een anonieme OV chipkaart heeft, dan kunt u een account aanmaken op www.ovchipkaart.nl Dan kunt u zien welke reizen u gemaakt heeft, of u goed ingecheckt of uitgecheckt heeft en wat de reis gekost heeft.
heeft u een persoonlijke kaart met NS abonnement dan kunt u ook een account maken bij MijnNS via de website van NS.

Uw laatste reizen kunt u ook inzien op de automaten van NS op stations of de OVchipkaart-automaten in de winkels.

Mocht u denken dat er iets niet goed gegaan is met uw reizen dan kunt contact opnemen met de klantenservice van NS

nb een enkele reis Breda - Houten kost 1e klas €29,70. U had met €20 te weinig saldo.
Reputatie 3
ALS je start met de chipkaart gebruiken bij NS dan moet je die eerst geldig maken voor NS, dat betekent gewoon kiezen of je 2e of 1e kl. wilt. Als je verkeerd hebt gedaan of toch maar 2e kl. wilt reizen, dan kan je dat veranderen-ook al weer aan die NS-automaat. 1e kl is ca 60% duurder als 2e.
Elke keer als je incheckt bij NS zonder ABO o.i.d. dan wordt er 20 € borg ingehouden, bij bustram is dat 4€. Die worden uiteraard verrekend bij de uitcheck-als dat kan (dwz niet te erg rood komt te staan)
Reputatie 7
Badge +2
OV-chipkaarten aangeschaft na 1/6/2018 hoeven niet meer voor reizen met NS geactiveerd te worden, die staan al ingesteld op reizen in de 2e klas. Alleen wanneer iemand wil reizen in de 1e klas moet deze van klasse worden gewijzigd.

Reageer