beantwoord

Samenreiskorting

• Intercity
  • 5 reacties
Ik wil 2 personen meenemen die geen ov chipkaart hebben (buitenlands bezoekP.
Kan ik hen meenemen op mijn voordeelurenkaart?
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 juni 2015, 20:38

Nee in de zin dat uw medereizigers zelf een OV chipkaart moeten meenemen met min 10 euro saldo en ze moeten daarop hun samenreiskorting laden voor elke heen en elke terugreis.
Bekijk origineel

13 reacties

Samenreiskorting kan alleen worden geladen op een OV-chipkaart van degene die meereist. Als diegene niet over een OV-chipkaart kan beschikken, kan die persoon niet met korting reizen.
Nee, gebruik van Samenreiskorting is alleen nog mogelijk als de samenreizigers een OV-chipkaart hebben. U kunt bijvoorbeeld anonieme OV-chipkaarten aanschaffen die u voor deze en toekomstige Samenreizigers gebruikt. NS probeert zo zoveel mogelijk mensen te dwingen het genot van het gebruik van de OV-chipkaart te ervaren.
Nee in de zin dat uw medereizigers zelf een OV chipkaart moeten meenemen met min 10 euro saldo en ze moeten daarop hun samenreiskorting laden voor elke heen en elke terugreis.
Bedankt voor de reacties. Beetje raar dat ik voor mijn eenmalig bezoek een ov chipcard moet aanschaffen voor € 7,50. Ik wil ze van Schiphol ophalen.....
Je kunt zelf uitzoeken wat het voordeligst is. Wellicht is dat reizen tegen vol tarief.
Ga ik doen, bedankt!
Hou er wel rekening mee dat u bij aankoop van een los kaartje uit de automaat nog 1 euro extra moet betalen bovenop het voltarief.
Wat is dit nu weer? Nou ja, ik schaf toch maar een anonieme kaart aan voor diverse bezoekers....
Wat is dit nu weer? Nou ja, ik schaf toch maar een anonieme kaart aan voor diverse bezoekers....

Wat Pe_pe zegt :

NS probeert zo zoveel mogelijk mensen te dwingen het genot van het gebruik van de OV-chipkaart te ervaren.

En het is uiteraard een vreselijk dure chip die in zo'n kaartje gezet moet worden....
NS zag de kansen die de OV-chipkaart bood, kansen om de reiziger meer geld uit de zakken te kloppen.
Ik neem niet aan dat de "sigarenboer-op-de-hoek" ook in dienst is van NS.
En toch betaal ik daar voor een anonieme OV-chipkaart 7,50.
Ook de meeste andere vervoerders vragen dat bedrag voor via hen bestelde (persoonlijke) OV-chipkaarten.

Kortom, de prijs is niet vastgesteld door NS (of andere vervoerders/wederverkopers), doch door de uitgever van de kaart: Trans Link Systems, ook wel OV-chipkaart.nl.
Wie bezat ook weer 68,8 van de aandelen van TLS?
Daarnaast is het toch echt de NS die de invoering van de OV-chipkaart heeft aangegrepen om geen losse kaartjes met korting meer te verkopen waardoor incidentele samenreizigers nu de keuze hebben uit:
  1. Te veel betalen (door het eerst moeten aanschaffen van een ov-chipkaart en vervolgens moeten betalen van een boete om hun resterende saldo terug te krijgen)
  2. Te veel betalen (door bij de automaat een eenmalige chipkaart te kopen, zonder korting maar met wegwerpboete)
  3. Te veel betalen (door online een e-ticket te kopen zonder korting)
Reputatie 7
Badge +4
Als u behoorlijk ver van Schiphol woont, zou u een groepsretour kunnen overwegen. De totale reissom is dan 55 euro maar u zou ze dan kunnen ophalen en met drie man teruggaan. Het is natuurlijk een kwestie van rekenen maar twee losse kaartjes tegen vol tarief kosten relatief veel geld. Even de calculator en de reisplanner erbij.

Reageer