beantwoord

Samenreiskorting?

• 8 September 2015
  • 6 reacties
  • 323 Bekeken

Ik heb meerdere vragen over de samenreiskorting. Normaal gebruik ik deze niet vaak, maar nu wil ik met mijn moeder naar Tilburg gaan en is het wel handig om samenreiskorting te hebben. Ik zelf heb een studenten week ov. Mijn moeder heeft een anonieme kaart. Nu willen wij donderdag naar tilburg toe met meereiskorting. Op haar anonieme kaart moet dan 10 euro staan plus de kosten van de reis en ik weet ook hoe ik de korting kan activeren, dus tot zover nog goed. Alleen wij willen rond 6uur s'middags naar Tilburg, kan dit? Of mag je dan niet meereizen? Daarnaast vraag 2: zaterdag middag gaan wij weer terug naar huis. Op mijn moeders ov staat dan ongeveer 10euro. Moet zij haar ov nog opwaarderen of niet? Volgens mij mag je onder de tien euro reizen, zolang er aan het begin van de reis maar 10 euro op staat toch?
hoop dat er iemand is die mij kan helpen 🙂
icon

Beste antwoord door Thom 8 September 2015, 10:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw moeder mag ook in de middagspits meereizen met korting. Ook met een anonieme chipkaart. Ze moet minimaal tien euro op de kaart hebben maar in de praktijk voldoende om haar reis te kunnen betalen. U kunt als u heen en terug reist ook 2 keer samenreiskorting op haar kaart zetten. Let op voldoende saldo om beide reizen te kunnen betalen. Voorafgaand aan elke check-in is tien euro saldo nodig. Het geeft gedoe als uw moeder met onvoldoende saldo voor een gesloten poortje staat bij het uitchecken.

Met een persoonlijke chipkaart mag u vier euro rood komen te staan en inchecken met zes euro maar er moet voldoende saldo opstaan om bij het poortje/paaltje te kunnen betalen. Bij een roodstand kun je niet meer inchecken, ook niet in de bus en moet het saldo eerst worden opgeladen en aangevuld.
Uw moeder mag ook in de middagspits meereizen met korting. Ze moet minimaal tien euro op de kaart hebben maar in de praktijk voldoende om haar reis te kunnen betalen. U kunt als u heen en terug reist ook 2 keer samenreiskorting op haar kaart zetten. Let op voldoende saldo om beide reizen te kunnen betalen. Voorafgaand aan elke check-in is tien euro saldo nodig. Het geeft gedoe als uw moeder met onvoldoende saldo voor een gesloten poortje staat bij het uitchecken.

Met een persoonlijke chipkaart mag u vier euro rood komen te staan en inchecken met zes euro maar er moet voldoende saldo opstaan om bij het poortje/paaltje te kunnen betalen.

Dus als mijn moeder op de heenreis 10euro+reis van de prijs heeft (bijvoorbeeld 17)
Dan maakt ze 7 euro op bij de heenreis, staat er tien op
kan zij dan gewoon mee terug reizen of moet je deze dan opwaarderen?
Reputatie 7
Badge +4
Dan kan ze als ze die tien euro bij de incheck heeft, gewoon terug reizen en hoeft ze niet op te waarderen. Dit is de juiste werkwijze. Ze kan dan de reis terug van zeven euro gewoon betalen met haar kaart bij het uitchecken.
Dan kan ze als ze die tien euro bij de incheck heeft, gewoon terug reizen en hoeft ze niet op te waarderen. Dit is de juiste werkwijze. Ze kan dan de reis terug van zeven euro gewoon betalen met haar kaart bij het uitchecken.

Top! Onwijs bedankt 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Gezellige dag met je moeder!
Gezellige dag met je moeder!

Dankje 🙂 Komt vast en zeker goed!

Reageer