beantwoord

samenreiskorting duurder dan apart kaartjes kopen ?

• 6 november 2019
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Is het normaal dat de samenreiskorting voor 5 personen duurder uitvalt dan allemaal apart een retourticket te kopen (Schiphol - Centraal).  Apart = 9 X 5 + 5 = 40 euro, via samenreiskorting 67 euro ?

icon

Beste antwoord door Anton1000 6 november 2019, 11:38

Vanaf welke plaats?

Apart = 9 X 5 + 5 = 40 euro  is volgens mij 50 euro

Bekijk origineel

4 reacties

Vanaf welke plaats?

Dit is meer rekenen voor gevorderden. 

Als je heel klein beetje goedkoper wilt gaan reizen dan kun je vanaf Amsterdam Centraal met de metro naar Amstelveenseweg gaan pakken en daar overstappen op de connexxion bus 341 of 397 die brengen je daar ook naar schiphol per enkele reis betaal je € 4,06. Is een beetje goedkoper reizen maar ik denk met al die koffers dat het niet te doen zou zijn…….en dat de meeste mensen meer voor de trein kiezen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is het traject? Er zijn meerdere Centraal stations. 

Met Samenreiskorting krijg je 40% korting op de vol tarief prijs dus moet goedkoper zijn. Vergelijkt u wel de juiste prijzen? Is die €67 misschien voor een Groupsticket? 

Edit, betreft denk ik Amsterdam Centraal, retour Schiphol is €9. Met Samenreiskorting is een retour dan €5,40 maar dan moet men wel meereizen met iemand met een abonnement en per abonnementhouder mogen er maximaal 3 personen mee reizen. 

Groepticket (x 2) komt inderdaad op €67. Voor groeptickets geldt een vaste prijs en is dus niet afhankelijk van het traject. Voor korte reisjes als van Amsterdam Centraal naar Schiphol is dat niet lonend.

Vanaf welke plaats?

Reageer