Skip to main content

NS heeft weer iets bedacht om het reizen ingewikkelder te maken; samenreiskorting veranderen. Voornamelijk voor ouderen is dit een ramp. Waarom niet houden zoals het was, via de automaat. Niet iedereen heeft een smartphone, zelfs geen internet. De servicebalie is inmiddels ook al aan het uitsterven. Ga zo door NS, dit is een manier om klanten kwijt te raken en niet om het reizen met OV te verbeteren.

Leuker kan NS het niet maken, wel ingewikkelder,

Waarom niet houden zoals het was

Veel reizigers maakten misbruik van Samenreiskorting door een kaartje met korting te kopen zonder met iemand samen te reizen. NS heeft aangegeven dat ze door deze wijziging minder discussie en vervelende situaties in de trein verwachten en dat de nieuwe methode zou bijdragen aan de veiligheid van collega's en medereizigers.


Er werd massaal gefraudeerd met samenreiskorting. Iedere dag reisden weer duizenden reizigers ten onrechte met korting. Dat was niet vol te houden. Wie geen smartphone heeft, kan het best een goedkope aanschaffen of zelf een abonnement nemen voor een paar euro per maand. 


Waarom niet houden zoals het was, via de automaat. 

Omdat daarmee massaal gefraudeerd werd en NS dat terecht zat was.


Wie geen smartphone heeft, kan het best een goedkope aanschaffen of zelf een abonnement nemen voor een paar euro per maand. 

Er zijn genoeg oudere mensen die niet om kunnen gaan met smartphones en internet. Ik ken er zat in mijn eigen omgeving. Ze hebben nog zo’n oude Nokia. Mijn ouders van in de 80 kunnen er ook niet mee omgaan. Mijn vader snapt die Nokia al niet, hij kan alleen bellen en opnemen als er gebeld wordt. Met “Postvak In”, sms’jes verwijderen en dat soort dingen wordt het moeilijk, komt er niet uit. Knopje zus, knopje zo. Menu’s. Ik moet hem dan steeds helpen. Verder zijn er ook nog steeds oude mensen die gewoon niets willen met internet. Die hebben al genoeg aan zichzelf, laat staan dat ze zich hierin nog willen verdiepen. Hadden ze jaren eerder kunnen doen ja, maar is niet gebeurd en nu is de situatie zoals die is. Ja, er is een grote groep ouderen die wel handig is geworden met smartphones, maar ook vele die het niet meer willen of gewoon niet kunnen. 


Voor degenen die geen smartphone hebben, is een maandje flex dal voordeel een optie. Daarna naar basis. Samenreiskorting code via website en dan met ov-chipkaart reizen. Is dat nog te lastig dan zit er niets op om dan toch maar een abonnement te nemen, als je weet dat je een reis gaat maken waarbij dat rendabel is.


Het is nu zo'n gedoe dat we het vaak erbij laten zitten. Kassa voor de NS. Dit is geen service meer. 


Het is nu zo'n gedoe dat we het vaak erbij laten zitten. Kassa voor de NS. Dit is geen service meer. 

Samenreiskorting is een gratis extraatje bij een kortingabonnement. Een kwestie van graag of niet dus.


Zelf een abonnement nemen, kan de komende tijd voor 2,50 per maand en dat kan al uit bij één reis van €6,25 of meer - en dat zit je echt heel snel aan. Geen gedoe, dezelfde korting en je hoeft niet samen te reizen. U kunt het abonnement na een maand al weer opzeggen. Veel handiger dan Samenreiskorting en het is een zegen dat aan het voormalige misbruik ervan een halt is toegeroepen.

Zo ingewikkeld is het echt niet en dat mensen minder makkelijk kunnen frauderen is juist een zeer goede service aan de eerlijk betalende reiziger. Het aantal domme discussies neemt er door af en dat is grote winst voor de samenleving en zeker voor de rust in de trein. 

Dit is geen service meer. 

Het is juist een uitstekende service als mensen eerlijk voor hun reis betalen Het was niet het toppunt van beschaving dat misbruik maakte van deze optie. NS heeft wel heel veel boter op het hoofd door deze maatregelen veel te laat in te voeren. We wezen er op dit forum al op toen Flex er nog niet eens was.

 

De ‘discussies’ de trein uit, om te beginnen bij NS. Koop gewoon een kaartje tegen de prijs die daarvoor nodig zodat de trein kan blijven rijden. Bij AH moeten mensen  ook het juiste bedrag afrekenen en uw baas moet dat ook als het om uw salaris gaat. En zo hoort het ook, willen we een maatschappij in stand houden.

 

 


Het is nu zo'n gedoe dat we het vaak erbij laten zitten. Kassa voor de NS. Dit is geen service meer. 

Service is er sowiezo niet bij NS. al vele jaren niet meer.


Het is nu zo'n gedoe dat we het vaak erbij laten zitten. Kassa voor de NS. Dit is geen service meer. 

Wat @Thom zegt, zo ingewikkeld is het niet en voor € 2,50 heb je een maand lang Dal Voordeel (40% korting) en mag je ook nog met een daluren incheck in de spits door reizen. Een persoonlijke ov-chipkaart is daarbij gratis.


Reageer