Samenreiskorting houdt mensen uit de trein

  • 28 April 2024
  • 5 reacties
  • 130 Bekeken

NS heeft weer iets bedacht om het reizen ingewikkelder te maken; samenreiskorting veranderen. Voornamelijk voor ouderen is dit een ramp. Waarom niet houden zoals het was, via de automaat. Niet iedereen heeft een smartphone, zelfs geen internet. De servicebalie is inmiddels ook al aan het uitsterven. Ga zo door NS, dit is een manier om klanten kwijt te raken en niet om het reizen met OV te verbeteren.

Leuker kan NS het niet maken, wel ingewikkelder,


5 reacties

Badge +3

Waarom niet houden zoals het was

Veel reizigers maakten misbruik van Samenreiskorting door een kaartje met korting te kopen zonder met iemand samen te reizen. NS heeft aangegeven dat ze door deze wijziging minder discussie en vervelende situaties in de trein verwachten en dat de nieuwe methode zou bijdragen aan de veiligheid van collega's en medereizigers.

Er werd massaal gefraudeerd met samenreiskorting. Iedere dag reisden weer duizenden reizigers ten onrechte met korting. Dat was niet vol te houden. Wie geen smartphone heeft, kan het best een goedkope aanschaffen of zelf een abonnement nemen voor een paar euro per maand. 

Waarom niet houden zoals het was, via de automaat. 

Omdat daarmee massaal gefraudeerd werd en NS dat terecht zat was.

Reputatie 7

Wie geen smartphone heeft, kan het best een goedkope aanschaffen of zelf een abonnement nemen voor een paar euro per maand. 

Er zijn genoeg oudere mensen die niet om kunnen gaan met smartphones en internet. Ik ken er zat in mijn eigen omgeving. Ze hebben nog zo’n oude Nokia. Mijn ouders van in de 80 kunnen er ook niet mee omgaan. Mijn vader snapt die Nokia al niet, hij kan alleen bellen en opnemen als er gebeld wordt. Met “Postvak In”, sms’jes verwijderen en dat soort dingen wordt het moeilijk, komt er niet uit. Knopje zus, knopje zo. Menu’s. Ik moet hem dan steeds helpen. Verder zijn er ook nog steeds oude mensen die gewoon niets willen met internet. Die hebben al genoeg aan zichzelf, laat staan dat ze zich hierin nog willen verdiepen. Hadden ze jaren eerder kunnen doen ja, maar is niet gebeurd en nu is de situatie zoals die is. Ja, er is een grote groep ouderen die wel handig is geworden met smartphones, maar ook vele die het niet meer willen of gewoon niet kunnen. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor degenen die geen smartphone hebben, is een maandje flex dal voordeel een optie. Daarna naar basis. Samenreiskorting code via website en dan met ov-chipkaart reizen. Is dat nog te lastig dan zit er niets op om dan toch maar een abonnement te nemen, als je weet dat je een reis gaat maken waarbij dat rendabel is.

Reageer