beantwoord

Samenreiskorting juli augustus niet toegepast

• 30 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 233 Bekeken

Reis gemaakt in augustus als abo houder met medereiziger en 2 x de samenreiskorting geladen.
Heenreis tussen 9.00 en 1600 is goed verrekend bij medereiziger op anonieme ov echter
de terugreis was na 1600 .
De volle prijs is in rekening gebracht en bij mij wel de juiste reductieprijs als abo houder.
De regel onbeperkt in juli en augustus is voor de anonieme ov pas dus niet toegepast.
Achteraf gekeken of de meereiskorting echt op de kaart stond en ja hoor 2 maal.
hoe krijg ik het verschil terug?
icon

Beste antwoord door Momo 30 augustus 2018, 15:53

Ook in juli en augustus geldt de samenreiskorting alleen tijdens de daluren en in het weekend.

De enige uitzondering waarbij de je gehele dag met korting kan reizen is het oude Voordeelurenabonnement.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ook in juli en augustus geldt de samenreiskorting alleen tijdens de daluren en in het weekend.

De enige uitzondering waarbij de je gehele dag met korting kan reizen is het oude Voordeelurenabonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Om uw gedachten te bepalen: Iemand met samenreiskorting rijdt wel met u mee, maar niet met de voorwaarden van uw abonnement. Wat wel geldt is de klasse, die mag/moet hetzelfde zijn. U reist met een oud VDU tot en met 31 augustus de hele dag met korting, maar iemand met samenreiskorting doet dat niet. De meeste abonnementen hebben tegenwoordig echt een middagspits. Het was vroeger wel zo maar is al lang geleden veranderd. Hij kan in de middagspits wel inchecken, maar niet met korting. Het is helemaal volgens het boekje en de voorwaarden gegaan.
Uw samenreiziger heeft geen recht op teruggave van het verschil, dus als u vraagt hoe, dan is dat derhalve niet aan de orde, helaas.

Dit zijn de voorwaarden:

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Badge +3
Kort samengevat: de gemaakte ritten zijn precies conform de voorwaarden berekend.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, en bovendien weet de topicstarter nu waarom 😉
Badge +3
Ik kan me overigens best voorstellen dat de voorwaarden voor samenreiskorting in combinatie met een "good old" Voordeelurenabonnement verwarrend zijn, zeker in de maanden juli en augustus.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan me overigens best voorstellen dat de voorwaarden voor samenreiskorting in combinatie met een "good old" Voordeelurenabonnement verwarrend zijn, zeker in de maanden juli en augustus.
Dat VDU is sowieso een oud fossiel in het tariefsysteem.

Reageer