beantwoord

Samenreiskorting misgelopen

• 30 april 2015
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

Vanochtend meegereisd met mijn zoon die OV heeft. Op mijn eigen OV (anoniem) bij automaat Samenreiskorting ingetoetst. De trein vertrekt om 9:00 uur. Ik moet dus iets eerder inchecken anders haal ik die trein niet. In Assen aangekomen zie ik bij uitschenken dat ik de normale prijs betaald heb! Lekker dan! Ik kan toch niet om 9:00 uur inchecken en de trein van 9:00 uur halen??! Hoe krijg ik mijn geld terug?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 april 2015, 15:43

Beste Jannie,

Zou je mij een privébericht willen sturen met NAW-gegevens, IBAN en beide OV-chipkaartnummers? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

Wat betreft de scheiding vol tarief / korting: NS moet ergens een grens trekken. De spits loopt tot 09:00 uur en omdat wij ook snappen dat je niet de trein van 09:00 of 09:01 kunt halen in het dalmoment mag je dus al vanaf 08:55 inchecken voor het kortingstarief. Houd er een volgende keer dus even rekening mee. Ik help je in dit geval even verder via een privébericht.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi jannie,

Ik vrees dat u dan voor 8.55 uur hebt ingecheckt. Om de trein van 09.00 uur te kunnen halen heeft NS een marge gegeven van 5 minuten. Ms dat een moderator naar uw situatie wil kijken en zijn of haar hulp aanbiedt, maar in veel gevallen is het helaas. Wacht dus even op een bericht van een moderator.
Ik heb jaren niet gereisd met de trein. Nu vandaag weer voor het eerst met mijn zoon mee. Wilde de trein niet missen, dus inderdaad voor 8:55 ingecheckt. Wist trouwens niet dat daar maar 5 min voor staan. Ik heb mij ingelezen op de site van de NS Samenreiskorting, dus goed voorbereid, maar daar dit ook niet op gelezen anders had ik bewust wel na 8:55 ingecheckt!
Beste Jannie,

Zou je mij een privébericht willen sturen met NAW-gegevens, IBAN en beide OV-chipkaartnummers? Dan kijk ik wat er mogelijk is.
Wat betreft de scheiding vol tarief / korting: NS moet ergens een grens trekken. De spits loopt tot 09:00 uur en omdat wij ook snappen dat je niet de trein van 09:00 of 09:01 kunt halen in het dalmoment mag je dus al vanaf 08:55 inchecken voor het kortingstarief. Houd er een volgende keer dus even rekening mee. Ik help je in dit geval even verder via een privébericht.

Reageer