beantwoord

Samenreiskorting op de NS Business Card

• 17 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 4728 Bekeken

Kan ik genieten van de Samenreiskorting op mijn NS Business Card als ik in de daluren meereis met een collega die een Traject Vrij abonnement heeft op zijn NS Business Card?

Op de NS automaat kan ik deze korting niet terugvinden om hem op mijn NS Business Card te laden voor ik ga inchecken.
icon

Beste antwoord door Slidestops 17 augustus 2018, 08:39

Zoals eerder in een aantal topics besproken, is samenreiskorting als consumenten product op een businesscard (zakelijk) niet mogelijk. Een NS medewerker schreeft:

Nee, dat is niet mogelijk. Samenreiskorting is een 'consumentenproduct'. Omdat de Business Card technisch werkt via 'Reizen op Rekening' is samenreiskorting geen optie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Zoals eerder in een aantal topics besproken, is samenreiskorting als consumenten product op een businesscard (zakelijk) niet mogelijk. Een NS medewerker schreeft:

Nee, dat is niet mogelijk. Samenreiskorting is een 'consumentenproduct'. Omdat de Business Card technisch werkt via 'Reizen op Rekening' is samenreiskorting geen optie.
Jammer dat er een technische beperking is.
Het is ook niet helder op de NS Zakelijk site.
Bij alle zakelijke abonnementen wordt gesuggereerd dat dit wel kan - er wordt geen uitzondering gemaakt voor NS Business Card houders.
Bijvoorbeeld:
https://www.ns.nl/producten/zakelijke-abonnementen/p/zakelijk-dal-abonnement

”Samenreiskorting voor maximaal 3 medereizigers”

Kan je dit laten verduidelijken of de technische beperking laten opheffen? Want dit slaat natuurlijk nergens op.
Ik begrijp de verwarring Pieter G Bel. De reden dat dit hier zo staat weergegeven is omdat jij met dit abonnement drie medereizigers met Samenreiskorting mee mag nemen.
... "medereizigers" mogen geen collega's zijn die een NS Business Card hebben. Vrienden, familie, kennissen en collega's die een gewone anonieme of persoonlijke OV-chipkaart hebben kunnen wel Samenreiskorting genieten.

Dat is toch krom!? Of zie ik het verkeerd?

De argumentatie klopt helemaal niet.

Er word een technische belemmering van "Reizen op Rekening" aangehaald - dat kan door IT best opgelost worden. Hoe zit het dan met NS Flex ... ? Dit is ook een "Reizen op Rekening" product (voor consumenten) - werkt de korting daar ook niet?

Verder wordt Samenreiskorting als een "consumentenproduct" omschreven maar wordt door de NS op de volgende 5 zakelijke abonnementen op het zakelijke deel van de NS site als voordeel aangehaald:
NS Business kaart met een ...
- Dal abonnement
- Traject Vrij abonnement
- Traject Vrij met Gesplitst Betalen abonnement
- Trein Vrij abonnement
- OV Vrij abonnement
(zie de links achter https://www.ns.nl/zakelijk/zakelijke-abonnementen) [Ik lees echt 2 keer zakelijk in de URL.]

Mijn suggestie blijft:
los het technische probleem op -of- geef duidelijk aan op de site van NS.nl consumenten EN zakelijk dat de Samenreiskorting niet van toepassing is voor medereizigers met een NS Business Card.

Niets doen is geen optie - dat is bewust misleiden van NS klanten ... en teleurgestelde medereizigers.
Jammer - NS is best goed bezig (zeker in vergelijking met onze buurlanden) ... maar het kan altijd een tikkeltje beter.

Ik ben het met je eens dat dit beter weergegeven zou moeten worden en dat zal ik dan ook doorgeven.
Wat een rare discrimenerende regeling, ik kan op mijn businescard bij de NS aangeven of ik pribe of zakelijk reis, dan hoor ik ook de kortingen te krijgen die daarbij horen, zeker omdat ik zelf op mijn prive kaart een jaarabonement heb waar voor ik betaal en 40% korting krijg dus. Alleen kon dit abonement niet op mijn businesscard worden gezet om onduidelijke redenen van de NS. Ik reis op rekening en rege lk facturatie achteraf met mijn werkgever want dat voorkomt me gedoe met opladen saldo en verkeerde kaart gebruiken voor door de werkgever betaald woon-werkverkeer. Hoe kan dit op een gebruiksvriendelijke manier opgelost worden?
Als het om samenreiskorting gaat, dan is dit topic verouderd, aangezien tegenwoordig ook een e-ticket verkrijgbaar is voor samenreiskorting:

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Reputatie 3
Voor NS Flex wordt gekeken naar de mogelijkheid om samenreiskorting achteraf op de factuur te verrekenen, zie topic
https://community.ns.nl/ns-flex-60/productontwikkeling-ns-flex-53454#post360431

Zeker voor Flex als "puur" consumentenproduct is dat nodig om het verschil met chipkaarten met saldo ongedaan te maken. E-tickets voor samenreiskorting bieden deels een oplossing, maar m.n. reizen in de spits (als voor de spits is ingecheckt) is er niet mee mogelijk.

Reageer