beantwoord

Samenreiskorting op E-ticket

• 4 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 3926 Bekeken

Kun je als je een papieren E-ticket bestelt, dat ook met samenreiskorting doen? We krijgen vrienden uit het buitenland op bezoek en willen met de trein naar Amsterdam. Mij echtgenote en ik hebben beiden een Voordeelurenkaart. Onze vrienden hebben uiteraard geen OV-chipkaart. Een E-ticket is voor hen dan gemakkelijk.
icon

Beste antwoord door Denice NS 5 januari 2019, 09:12

Op het moment dat deze vraag werd gesteld waren er geen E-tickets met 40% korting te koop. Sinds 5 november 2018 kan men een E-ticket (Enkele Reis of Retour) kopen met 40% korting 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Nee. Helaas kun je alleen voltarief e-tickets op de website van NS bestellen. Je zou wel kunnen kijken naar acties online, die kunnen soms voordeliger zijn.
Badge +3
Nee, iemand kan alleen met Samenreiskorting meereizen als die persoon met een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart reist en daarop het product Samenreiskorting (en voldoende saldo) laadt. Het is niet mogelijk e-tickets of eenmalige chipkaarten met korting te kopen. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Reputatie 7
Badge +3
Samenreiskorting is alleen van toepassing in de daluren en met een eticket kan niet worden gecontroleerd of je je reis inderdaad in de daluren bent begonnen. In het verleden werd er met papieren kaartjes helaas zeer vaak gesjoemeld met de daluren vandaar dat die dus niet meer verkocht worden.
Etickets met samenreiskorting zijn (weer) te bestellen hier: https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren

Beetje vervelend dat incorrectie informatie zo bovenaan in Google blijft staan.
Op het moment dat deze vraag werd gesteld waren er geen E-tickets met 40% korting te koop. Sinds 5 november 2018 kan men een E-ticket (Enkele Reis of Retour) kopen met 40% korting 🙂
Badge +3
Met daarbij de toevoeging dat de gebruiksvoorwaarden afwijken van die van Samenreiskorting die op een OV-chipkaart wordt geladen. Zo mag je met het e-ticket je reis niet afmaken in de spits.
Dankzij de link in dit topic e-tickets met samenreiskorting kunnen bestellen. Via de NS pagina lijkt het onmogelijk om daar te komen.
Reputatie 7
Badge +3
Op de homepage onder de reclame voor Flex is een wit blok met titel Producten, als eerste is daar een link naar Online een kaartje kopen. Daar is de keuze tussen vol tarief kaartjes en Samenreistickets.
Reputatie 2
Vandaag liep ik er tegenaan dat samenreiskorting en een e-ticket niet samen gaan als een deel van de reis tijdends de spits is. Tip voor NS: biedt deze mogelijkheid ook aan. Ik had twee gasten uit het buitenland. De inchecktijd kan op de ov-kaart van de abonnementhouder altijd nagegaan worden.

Ik zal aan mijn rijke collectie ov-kaarten - ns business woon-werk ns business zakelijk, eigen ov met abonnement dalvrij 1e klasse en ov-chipkaart reizen op saldo tweede klasse - nog twee anonieme toevoegen.
We nemen de tip mee! 🙂

Reageer