beantwoord

Samenreiskorting vervalt 35 min na het uitchecken

• 8 juli 2015
  • 7 reacties
  • 659 Bekeken

Samenreiskorting vervalt 35 min na het uitchecken.
Wie heeft dat bedacht en waarom wordt daar niet meer bekendheid aan gegeven.

Samenreiskorting (2e klas) ingesteld.
27-06-2015 12:15 Utrecht Centraal NS Samenreiskorting (2e klas)
Heen
27-06-2015 12:16 Utrecht Centraal 13:35 Weert NS Samenreiskorting € 10,50
terug
27-06-2015 21:31 Weert 22:54 Utrecht Centraal Vol tarief € 17,50:@
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 juli 2015, 20:27

Dit is bedacht om te voorkomen dat reizigers die alleen op de heenreis samen reizen, ook met korting de terugreis maken terwijl ze daar geen recht op hebben. Deze informatie staat op www.ns.nl/samenreiskorting en is ook op de kaartautomaat zichtbaar, als u het product laadt.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Dit is bedacht om te voorkomen dat reizigers die alleen op de heenreis samen reizen, ook met korting de terugreis maken terwijl ze daar geen recht op hebben. Deze informatie staat op www.ns.nl/samenreiskorting en is ook op de kaartautomaat zichtbaar, als u het product laadt.
Daar zijn die controles toch voor in de trein. Wij waren Samen op reis. 😳
Badge +3
Boze tongen beweren dat NS voor de huidige opzet gekozen heeft, omdat nu bij fouten hiermee de reiziger te veel betaalt, en anders NS minder geld ontvangt.
Die gedachte kwam ook al bij me op. Zeker als ik die topic lees over beëindiging van een NS abonnement van uit het buiten land. Inkomsten waar je niks voor hoede te doen.:?
Blijft ook grappig dat je bij de kaart automaat wel moet kiezen voor de samenreiskorting voor 'Vandaag', terwijl dit eigenlijk betekent. Bij mijn eerst volgende trein reis binnen 35 minuten.
OV-chipkaart een nachtmerrie voor nieuwkomers in Nederland.
De informatie op de kaart automaat klopt ook niet meer zie ik nu (tenminste in het 'oefen filmpje') maar ik ga er vanuit dat die zeer actueel gehouden wordt:

Enkele reis met 40% korting. Alleen geldig als u samenreist met een NS-Jaarabonnement-houder.

Echter bij het abonnement 1 maand Weekend vrij staat ook vermeld dat je 3 reizigers mee kan nemen.

Reageer