beantwoord

Samenreiskorting zomermaanden obv studentenreisproduct

• 4 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 2680 Bekeken

Krijg de medereiziger 40% samenreiskorting als hij in de zomermaanden doordeweeks voor 09:00 uur samen reist met een student met een week-ov?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 5 juli 2018, 12:37

Op 1 januari 2016 zijn de voorwaarden van de Samenreiskorting veranderd. Daarom plaats ik graag een update.

Met zowel een NS-abonnement als een Studentenreisproduct kun je maximaal 3 medereizigers meenemen met korting. Wel is het belangrijk te weten dat de Samenreiskorting alleen geldig is in de daluren. De daluren zijn: op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 6.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag. Ook voor de studentenkaart geldt dus dat de Samenreiskorting ook in de zomermaanden alleen in de daluren geldig is.
Bekijk origineel

4 reacties

Krijg de medereiziger 40% samenreiskorting als hij in de zomermaanden doordeweeks voor 09:00 uur samen reist met een student met een week-ov?

Hoi vakantie,

Ja, dat klopt, de samenreiskorting in de maanden juli en augustus vervalt de 09.00 uurs grens en een medereiziger kan dan voor 09.00 uur al met 40% korting gaan samenreizen. Let wel dat de medereiziger een eigen OV-chipkaart moet hebben en daar het product samenreiskorting op laadt, anders gaat het niet door.
Welkom op het NS service forum Vakantie! Ik heb het antwoord van Loes als beste antwoord gemarkeerd, dit klopt namelijk!
Op 1 januari 2016 zijn de voorwaarden van de Samenreiskorting veranderd. Daarom plaats ik graag een update.

Met zowel een NS-abonnement als een Studentenreisproduct kun je maximaal 3 medereizigers meenemen met korting. Wel is het belangrijk te weten dat de Samenreiskorting alleen geldig is in de daluren. De daluren zijn: op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 6.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag. Ook voor de studentenkaart geldt dus dat de Samenreiskorting ook in de zomermaanden alleen in de daluren geldig is.

@Sivan NS zoals je het nu opschrijft, mag je met Samenreiskorting blijkbaar niet reizen in de spits...
Op de pagina van het product Samenreiskorting staat dit ook niet echt duidelijk vermeldt.

Als je de tekst herschrijft met de toevoeging "als je incheckt" is het voor mij een stuk duidelijker:
Wel is het belangrijk te weten dat de Samenreiskorting alleen geldig is als je incheckt in de daluren.

Reageer