beantwoord

Samenreiskorting zonder ov kaart

• 9 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 6076 Bekeken

Ik heb er studentenreisproduct op mijn ov chipkaart staan en mag dus 3personen met 40% korting meenemen in de daluren. Hoe werkt dit als diegene wat mee reist geen ov chipkaart heeft? Mag diegene dag gewoon een eticket kopen en is het laten zien van mijn ov kaart dan voldoende? Of is het activeren van zakenreizen verplicht en dus een ov chipkaart verplicht?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 oktober 2016, 21:16

Hoe werkt dit als diegene wat mee reist geen ov chipkaart heeft?
Niet. Iedereen die met Samenreiskorting met iemand anders wil meereizen, moet zelf met een OV-chipkaart reizen (persoonlijk of anoniem). Daarop moet vervolgens bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo geladen worden. Als daarna wordt in- en uitgecheckt, dan zal bij uitchecken de kortingsprijs in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel

3 reacties

Samenreizen*
Badge +3
Hoe werkt dit als diegene wat mee reist geen ov chipkaart heeft?
Niet. Iedereen die met Samenreiskorting met iemand anders wil meereizen, moet zelf met een OV-chipkaart reizen (persoonlijk of anoniem). Daarop moet vervolgens bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo geladen worden. Als daarna wordt in- en uitgecheckt, dan zal bij uitchecken de kortingsprijs in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Dankjewel!

Reageer