beantwoord

Samenreizen op deel van traject

• 14 juli 2014
  • 5 reacties
  • 779 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hoe werkt de samenreiskorting als je slechts een deel van het traject met iemand samen reist? Voorheen kocht ik dan voor een deel van het traject een kaartje met korting en voor een deel zonder korting. Hoe werkt dat nu met de chipkaart?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 14 juli 2014, 13:33

U moet uitstappen op het station waar het samenreizen begint of eindigt en daar uitchecken, Samenreiskorting laden of verwijderen en weer terug inchecken om de reis te vervolgen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
U moet uitstappen op het station waar het samenreizen begint of eindigt en daar uitchecken, Samenreiskorting laden of verwijderen en weer terug inchecken om de reis te vervolgen.
Ik zie nu dat Anna33 deze vraag ook stelde en Stephan van NS als beste optie de E-tickets had.
Dit is voor mij niet uitvoerbaar aangezien het een fietsvakantie betreft en ik dus niet vooraf weet vanaf welk station ik ga reizen. Bovendien is met de fiets in-en uitstappen om tussendoor in-en uit de checken ook niet echt haalbaar. Daarnaast kan het bedrag met en zonder korting in mijn geval best veel schelen, aangezien ik vaak het grootste deel van het traject met de vriendin samen reis en alleen het laatste stukje alleen reis.
Ik zie nu dat Anna33 deze vraag ook stelde en Stephan van NS als beste optie de E-tickets had.

E-tickets met korting zijn bovendien niet meer te krijgen
Badge
Jovoi, welkom op het forum. Je kan wat Gert-Jan aangeeft uitstappen waar je samenreizen eindigt en daar dien je uit te checken en het product kan je via de kaartautomaat van je kaart afhalen. Daarna opnieuw inchecken en je reis vervolgen (vol tarief) Een e-ticket kopen is zo te lezen niet gunstig, maar je kan in jou geval ook geen E-ticket met korting kopen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'. Groet, Leny
Niet echt klantvriendelijk dat je daarvoor moet uitstappen en de volgende trein moet nemen terwijl je eigenlijk in dezelfde trein kunt verder reizen... Zeker niet als dat ook nog eens met je fiets is en de in- en uitcheckpoortjes buiten het station staan en er geen lift is.
Antwoord van NS via de mail brengt helaas ook geen oplossing: "Aangezien Samenreiskorting vanaf 9 juli alleen nog geldig is op de OV-chipkaart, heb ik helaas geen andere mogelijkheid dan de door u omschreven optie. Het spijt mij dat ik u hierin geen alternatieven kan aanbieden."
Toch raar dat hier bij invoeren van de OV-chipkaart niet bij nagedacht is...

Reageer