beantwoord

schoolreis met 30 kids

• 3 december 2015
  • 10 reacties
  • 320 Bekeken

Wij willen graag met groep 6,7 en 8 van een basisschool van Hoorn naar Amsterdam reizen per trein, wat is de voordeligste oplossing? De groep bestaat uit 30 kinderen in de leeftijd 9 t/m 11 jaar oud en 4 volwassenen.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 3 december 2015, 10:56

Het is wel een beetje geregel, maar ik zou als volgt te werk gaan:
- Koop voor de 4 volwassenen een groepsretour à € 55,-. Dan reist u erg voordelig. Wel mag u dan pas vanaf 9:00u vertrekken. Van iedere volwassene heeft u de volledige naam en geboortedatum nodig.
- Inventariseer welke kinderen al beschikken over 'Kids Vrij' (een persoonlijke OV-chipkaart met dit product erop). U mag namelijk per volwassene 3 kinderen met Kids Vrij meenemen, dus maximaal 12 kinderen.
- Koop voor de overige kinderen een Railrunner à € 2,50. Tegenwoordig mogen kinderen daar namelijk zelfstandig op reizen. Ga een dag van tevoren naar de kaartjesautomaat en koop de railrunners vast.
- Helaas moeten alle kinderen (Kids Vrij én Railrunners) in- en uitchecken. Maar eventueel zou u dat voor ze kunnen doen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het is wel een beetje geregel, maar ik zou als volgt te werk gaan:
- Koop voor de 4 volwassenen een groepsretour à € 55,-. Dan reist u erg voordelig. Wel mag u dan pas vanaf 9:00u vertrekken. Van iedere volwassene heeft u de volledige naam en geboortedatum nodig.
- Inventariseer welke kinderen al beschikken over 'Kids Vrij' (een persoonlijke OV-chipkaart met dit product erop). U mag namelijk per volwassene 3 kinderen met Kids Vrij meenemen, dus maximaal 12 kinderen.
- Koop voor de overige kinderen een Railrunner à € 2,50. Tegenwoordig mogen kinderen daar namelijk zelfstandig op reizen. Ga een dag van tevoren naar de kaartjesautomaat en koop de railrunners vast.
- Helaas moeten alle kinderen (Kids Vrij én Railrunners) in- en uitchecken. Maar eventueel zou u dat voor ze kunnen doen.

Wij zijn een school uit Nieuwegein.

Voor een uitje gaan we met groepen naar het Spoorwegmuseum. Eerst met de tram naar Utrecht CS.

Vanaf Utrecht Cs willen we met de trein naar het spoorwegmuseum.

Hoe kan ik dit praktisch met kaartjes organiseren?

Welkom bij de Community, evenaar.

In welke leeftijd vallen de kinderen en om hoeveel kinderen en begeleiders gaat het precies?

De kinderen vallen in de leeftijd van 8-11 jaar.

Op 7 april 66 kinderen en 8 á’10 begeleiders

en 16 april 45 kinderen met 6 á 8 begeleiders

Het aantal begeleiders heeft met name te maken met het bezoek aan het techlab.

Voor de kinderen kan er per kind een Railrunner van € 2,50 worden gekocht. Dit kan via de automaat op het station. De tickets online kopen is ook mogelijk echter dien je dan per ticket de naam van het kind in te voeren. Dat is met meer dan 60 kinderen natuurlijk best arbeidsintensief.

Ik zie dat een Retour van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan € 4,80 is. Een Groepsticket is in dit geval niet voordeliger. Ik wil je aanraden deze tickets online te kopen aangezien je bij aankoop bij het loket of in de automaat € 1 per ticket meer dient te betalen. Wel dien je van elke begeleider de voorletter(s) en achternaam in te voeren.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de kinderen kan er per kind een Railrunner van € 2,50 worden gekocht. Dit kan via de automaat op het station. De tickets online kopen is ook mogelijk echter dien je dan per ticket de naam van het kind in te voeren. Dat is met meer dan 60 kinderen natuurlijk best arbeidsintensief.

Ik zie dat een Retour van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan € 4,80 is. Een Groepsticket is in dit geval niet voordeliger. Ik wil je aanraden deze tickets online te kopen aangezien je bij aankoop bij het loket of in de automaat € 1 per ticket meer dient te betalen. Wel dien je van elke begeleider de voorletter(s) en achternaam in te voeren.

Als er kinderen zijn met kidsvrij is dat ook een optie?

Badge +3

Merk op dat voor de tram dan nog aparte vervoerbewijzen moeten worden gekocht. Daarvoor lijken een aantal Kindergroepskaarten en nog wat losse kaartjes voor begeleiders zonder OV-chipkaart geschikt.

Reputatie 7
Badge +3

Merk op dat voor de tram dan nog aparte vervoerbewijzen moeten worden gekocht. Daarvoor lijken een aantal Kindergroepskaarten en nog wat losse kaartjes voor begeleiders zonder OV-chipkaart geschikt.

Waarschijnlijk is het goedkoper om alles met tram/bus van U-OV  te doen, maar snap dat voor de kinderen het stukje met de trein leuker is.

Reputatie 5

gewoon eerst even kijken bij U-ov.info: ze bieden een groepsdagkaart voor max 15 kkn en 3 volw begeleiders voor 33,90 en 1 kidsdagkrt vor 1,05. Reis eventueel maar 1 richting in die trein, maar dar scheelt amper, 2,40 enkel of 2,50 kidsretour.

Badge +3

Eerst met de bus/tram naar Utrecht Centraal (om daar wat rond te kijken) is natuurlijk hartstikke leuk, maar de treinreis naar station Maliebaan is niet spannend en het omreizen eigenlijk niet waard.

Het is geen speciale museum (stoom)trein of zo immers, gewoon een moderne SLT.

Maar goed, als je die omreis wilt maken met al die (vaak ongeduldige, en er is geen WC) kids, ga je gang als jullie budget dat toelaat.

Met zoveel kids op sleeptouw zou ik het wel weten.. de optie van @Tochjo dus!

Reageer