beantwoord

snap de uren van enkele reis niet

Hallo kom naar een lange tijd weer terug naar Nederland voor een vakantie, en ben aan het kijken wat het beste is voor af en toe een trein-ritje te nemen. De enkele reis ticket heeft uren van 0:00 (wat betekent dat) en als ik een enkele reis ticket bestel over het internet, kan ik die dan afprinten en dat is alles wat ik nodig hebt. Plus kan je met die ticket van bvb Breda naar Amsterdam?
icon

Beste antwoord door John de Jong 7 mei 2015, 07:42

U vraag is niet erg duidelijk, wat bedoelt u met 0.00?

Als u hier een e-ticket koopt:\https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis

kunt u dat downloaden en uitprinten en ermee reizen.

Op het e-ticket zit een scancode waarmee u op stations waar gesloten poortjes zijn, een poortje kunt openen. Let op: niet alle poortjes kunnen die code lezen, maar er is er altijd een die het wel kan.

Let op: gedownloade e-tickets kunnen NOOIT worden omgeruild of terugebetaald. Ook niet voor de eerste dag van geldigheid.

U kunt ook op het station een kaartje uit de automaat halen (kost 1 euro per kaartje extra), waarmee u kunt inchecken en uitchecken (verplicht). Betalen kan bijna altijd ook met creditcard.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/kaartkeuze/eenmalige-chipkaart.html
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge
U vraag is niet erg duidelijk, wat bedoelt u met 0.00?

Als u hier een e-ticket koopt:\https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis
kunt u dat downloaden en uitprinten en ermee reizen.
Op het e-ticket zit een scancode waarmee u op stations waar gesloten poortjes zijn, een poortje kunt openen. Let op: niet alle poortjes kunnen die code lezen, maar er is er altijd een die het wel kan.
Let op: gedownloade e-tickets kunnen NOOIT worden omgeruild of terugebetaald. Ook niet voor de eerste dag van geldigheid.

U kunt ook op het station een kaartje uit de automaat halen (kost 1 euro per kaartje extra), waarmee u kunt inchecken en uitchecken (verplicht). Betalen kan bijna altijd ook met creditcard.
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/kaartkeuze/eenmalige-chipkaart.html
Hallo ingeV,

Welkom op het NS Serviceforum. John de Jong heeft je al goed op weg geholpen, maar ik snap ook niet echt wat je bedoelt met 0:00. Vervoerbewijzen zijn altijd gedurende de lopende dienstregeling geldig, dit is van 4:00 's morgens tot 4:00 de volgende dag. Dit biedt de reiziger de mogelijkheid om ook na 0:00 's nachts nog een trein te nemen. Is dit waar je op doelt? Uiteraard kun je met een e-ticket ook van Breda naar Amsterdam reizen; als je deze reis wilt maken met de IC Direct, kun je hier een e-ticket kopen voor de IC Direct-toeslag. Mocht je meer vragen hebben, stel ze hier gerust!

Groet,
Stephan
Reputatie 4
Badge
@IngeV
Nog even aanvullend: voor IC direct tussen Amsterdam en Breda heb je voor het stuk tussen Schiphol (Amsterdam Airport) en Rotterdam een toeslag nodig naast je gewone ticket. Vandaar dat op de pagina waar je dat product koopt alleen de mogelijkheid is om voor het traject Amsterdam Airport-Rotterdam een ticket te kopen. Dat kost 2,30 euro. Daarnaast heb je dan een treinkaartje Amsterdam-Breda nodig.
@IngeV
Nog even aanvullend: voor IC direct tussen Amsterdam en Breda heb je voor het stuk tussen Schiphol (Amsterdam Airport) en Rotterdam een toeslag nodig naast je gewone ticket. Vandaar dat op de pagina waar je dat product koopt alleen de mogelijkheid is om voor het traject Amsterdam Airport-Rotterdam een ticket te kopen. Dat kost 2,30 euro. Daarnaast heb je dan een treinkaartje Amsterdam-Breda nodig.
Bedankt voor de info. Ik snap het nu beter.
Hallo ingeV,

Welkom op het NS Serviceforum. John de Jong heeft je al goed op weg geholpen, maar ik snap ook niet echt wat je bedoelt met 0:00. Vervoerbewijzen zijn altijd gedurende de lopende dienstregeling geldig, dit is van 4:00 's morgens tot 4:00 de volgende dag. Dit biedt de reiziger de mogelijkheid om ook na 0:00 's nachts nog een trein te nemen. Is dit waar je op doelt? Uiteraard kun je met een e-ticket ook van Breda naar Amsterdam reizen; als je deze reis wilt maken met de IC Direct, kun je hier een e-ticket kopen voor de IC Direct-toeslag. Mocht je meer vragen hebben, stel ze hier gerust!

Groet,
Stephan
Hallo heb nog wat vragen. Ik denk dat het voordeliger is als ik een Altijd voordeel Maand of Voordeel Jaar koop. Weet niet of je de Voordeel jaar kaart kunt kopen voor de 3 weken dat ik in Nederland ben; of dat alleen met een Voordeel maand kaart kan. Het scheelt maar 5 euro dus dat maakt niet echt uit.
Daarmee kan ik dan reizen als het niet in de spitzuren is voor 40 % off. Mijn vraag is kan ik die gewoon op het station kopen; want er moet een foto op geloof ik??? Ook wilde ik even weten of die kaart gekopen kan worden door de maand heen dus BVB van de 26ste Mei tot de 26 Junie of dat die kaarten alleen gaan van Maand tot maand. Als u info heft over een beter kaart voor mij, laat het me AUB weten. We willen waarschijnlijk 2 keer in de week weg met de trein, dus dat wordt zeg maar 6 tot 7 keer in de tijd dat we er zijn. Misschien wel leuk om te weten dat dit berichtje van Canada komt. groetjes
Reputatie 4
Badge
Beste INgeV

DalVrij en WeekendVrij kun je per maand kopen. https://www.ns.nl/producten/abonnementen
De andere abonnementen alleen voor minstens een jaar.Let op: de prijzen voor sommige jaarabonnementen zijn per maand, maar je zit er een jaar aan vast.
Wat kan, zoals je aangeeft, is een jaar Dalvoordeel. Daar is tot 17 mei een actietarief voor, 29 euro voor een jaar. Let op: dat abonnement moet je tijdig opzeggen (minimaal een maand voor einde geldigheid) en bovendien moet je het van de OV-chipkaart halen bij een automaat in Nederland, dat is nogal tricky als je in het buitenland zit, want anders zit je er ook in de volgende jaren aan vast.

Je kunt de abonnementen niet op het station kopen, maar via bovenstaande link. Er is een levertijd van 7 dagen (ik weet niet of ze in het buitenland leveren) en de geldigheidsduur loopt niet van de 1ste tot het einde van de maand, maar kan iedere dag ingaan.

Je betaalt een abonnement via het Ideal-systeem van de Nederlandse banken. Met creditcard betalen kan helaas niet.
Daarom is deze optie eigenlijk alleen handig als die via een Nederlandse kennis kan, die de kaart voor je kan betalen en ontvangen.
Financieel is het wel de moeite waard. Als je met zijn tweeën reist hoeft de ander geen dalvoordeel te hebben, want die kan op zijn gewone OV-chipkaart gratis samenreiskorting laden, zodat hij/zij ook met 40 % korting reist in jouw gezelschap.
Bedankt voor de info. Ik heb even op de link geklikt, en ook al zou het 29Euro tot 17 Mei kosten komt het toch op de webside op 50Euro??? Ook vraagt het om een pasfoto??? Als ik van iemand hun OV # kaart gebruik, gaat die voordeel kaart dan niet automatisch in hun naam??? Sorry voor al de vragen, maar ik wil zeker weten dat ik dit goed doe. Ik kan het ook naar een Nederlands address sturen, dat is geen probleem. Maar wat bedoelen u met " en bovendien moet je het van de OV-chipkaart halen bij een automaat in Nederland" Alvast bedankt voor het helpen hierbij. groetjes
Badge +3
U moet aan het eind van de bestelling de actiecode 1521 invoeren om de prijs van 29 euro te krijgen.

Abonnementen voor de trein zijn persoonsgebonden. Ze moeten op de persoonlijke OV-chipkaart geladen worden van de persoon die ermee reist. Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kunt u die meebestellen. Maar daar moet wel een pasfoto op, dus die moet u dan opsturen. Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, kunt u niet het nummer van de persoonlijke OV-chipkaart van iemand anders invullen. U kunt dan niet met het abonnement reizen.

Als u het abonnement weer wilt beëindigen, dan moet u na het doorgeven van de beëindiging het abonnement nog van uw kaart verwijderen. Dat kan bij een kaartautomaat, in Nederland.

Reageer