Soort abonnement voor meenemen eigen fiets? Eenmalig fietskaartje is best duur

• 6 november 2019
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Voor mij is de ideale manier van reizen een combinatie van fiets & trein. Goed voor de gezondheid en het milieu plus lekker lezen in de trein!
Maar nu kom ik best vaak op station waar weinig OV-fietsen beschikbaar zijn. Binnenkort moet ik bijvoorbeeld zondagochtend ergens zijn waar weinig openbaar vervoer is, maar wel een station en enkele OV-fietskluizen. Dan wil ik dus eigenlijk het liefst mijn eigen fiets meenemen om zeker te weten dat ik op de fiets kan en niet 25 minuten moet lopen naar mijn bestemming.
Ik vind het best duur om voor het meenemen van een fiets bijna 7 euro te betalen; zeker in vergelijking met de schappelijke prijs voor de OV-fiets. 

Dus nu lijkt het mij wel een goed idee als er bijvoorbeeld in combinatie met je OV-fiets abonnement een soort speciale prijs is, zodat ik vaker mijn eigen fiets kan meenemen voor een redelijke prijs (uiteraard tijdens dal-uren; dat snap ik ;).

Wat vinden andere treinreizigers en de NS van dit idee?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Het idee is vaker geopperd dus er zijn meer reizigers die dit willen. Echter, NS zegt hierop altijd geen abonnement hiervoor te willen introduceren omdat dit zal betekenen dat veel meer mensen dan dagelijks of veel vaker een fiets mee gaan nemen. Daar is de capaciteit in de treinen niet op berekend. Overigens zal het tarief voor een fiets Dalkaart stijgen naar €7.50.

Reageer