beantwoord

spontane samenreiskorting mogelijk zonder 'SMART' telefoon of internet?

  • 16 April 2024
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

L.S.

Mijn man gebruikt de samenreiskorting twee keer per week om met mij mee te reizen. 

Meestal is dit spontaan. Wij hebben geen zogenaamde SMART telefoon, noch internet op 

onze mobiele telefoon. Ook hebben we geen printer thuis of in onze gemeente.

Wij hebben ook geen servicebalie, ons station is erg klein en heeft alleen een NS kaart automaat.

Het lijkt erop dat er nu een einde is gekomen aan samenreiskortimg voor ons. Begrijp ik dit goed?

Dank voor uw antwoord.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 16 April 2024, 12:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi lolapagola,

De enige optie die dan nog overblijft is dat je man een Flex Basis-abonnement neemt en hij thuis op een PC met internet de Samenreiskorting activeert in Mijn NS.

Dag mrfreeze,

Dank voor uw antwoord. Ik begrijp dat je dus voor je van huis gaat dit op de pc gaat regelen.

Spontaan is er niet meer bij. Last minute bedoel ik daarmee.

Wij maken namelijk vaak spontane beslissingen of we even naar de markt willen in

de volgende gemeente of nog iets moeten kopen in de andere of een kop koffie willen.

Deze ritjes zijn maar 5-15 minuten met de trein. Daar ga je niet telkens al die handelingen voor

verrichten. Het klinkt nogal omslachtig en gecontroleerd. Niet voor ouderen, slechtzienden, of autisten!

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor 2x in de week met de trein reizen zou er ook een fkex dal voordeel abonnement aangeschaft kunnen worden. Scheelt een hoop gedoe met steeds een code te moeten genereren. Zeker als de reizen spontaan zijn. Bij minder reizen kan flex naar basis gezet worden.

Dag MoDe,

Dank voor het meedenken! Zoals velen hopelijk reeds opvalt is het nu en in de toekomst GRIJS wat de dienst gaat uitmaken.

Wij zijn niet de snelste ook niet van begrip, wel slechtziend enz. We willen juist nu met de trein er op uit, tijdens de dal uren.

Het moet goedkoop want vervoer is (te) duur en laagdrempilig want we struikelen zodra we de voordeur uitzijn.

Het schijnt dat geavanceerd eenvoudig is. Het ontneemt ons de adem aka de wil.

Het moet goedkoop want vervoer is (te) duur en laagdrempilig want we struikelen zodra we de voordeur uitzijn.

Het schijnt dat geavanceerd eenvoudig is. Het ontneemt ons de adem aka de wil.

Helaas werd er op zo'n grote schaal gefraudeerd met samenreizen dat NS weinig andere keuze heeft.

Ik vrees dat als dit niet helpt de volgende stap afschaffing van het samenreizen zal zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het moet goedkoop want vervoer is (te) duur en laagdrempilig want we struikelen zodra we de voordeur uitzijn.

Het schijnt dat geavanceerd eenvoudig is. Het ontneemt ons de adem aka de wil.

Helaas werd er op zo'n grote schaal gefraudeerd met samenreizen dat NS weinig andere keuze heeft.

Ik vrees dat als dit niet helpt de volgende stap afschaffing van het samenreizen zal zijn.

Er zijn wel degelijk andere manieren mogelijk, met gebruik van de automaat, maar die wil NS niet.

Reageer