SPOOR niet digitaal maar per post | NS Community
beantwoord

SPOOR niet digitaal maar per post


  • Intercity
  • 5 reacties

Beste mensen,

Ik ontving het blad SPOOR enkele dagen geleden digitaal. Ik wil het graag per post ontvangen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan krijgen. SPOOR lezen op de telefoon is niet te doen. Ik heb geen laptop en geen tablet. Ik moet dan aan een buro op de computer SPOOR lezen. Niet erg aantrekkelijk wanneer je al de hele dag op de computer werkt.

Ik heb dit al eerder, maar zonder sukses geprobeerd. Ook vinkje in mijn gegevens aangezet. Helaas ontvang ik SPOOR nog steeds digitaal.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door MoDe 4 August 2021, 09:45

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eerst maar kijken of ik de eerstkomende Spoor wel mag ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap je punt. Ik zal je suggestie doorzetten om dit expliciet voor het blad Spoor te vermelden.

Dat lijkt nu te gaan gebeuren. 

In de NS Panel nieuwsbrief die ik vandaag ontving staat o.a de uitkomst van een onderzoek naar communicatievoorkeuren in Mijn NS. Gezien een screenprintje wat daarbij staat zou één van de opties van een nieuwe communicatievoorkeuren pagina in Mijn NS de mogelijkheid om 2 keer jaar SPOOR per post te ontvangen zijn. Er wordt aangegeven dat het streven is om dit nog dit jaar aan te kunnen bieden in Mijn NS. 

 

 

Badge +3

Op mijn ene account kreeg ik de melding over de digitale editie wel, op een andere niet.

Beide accounts staan op Post + E-mail

Het onderwerp van de mail is overigens wel grappig :joy:

SPOOR ligt op u te wachten.

 

Jezelf afmelden voor de digitale versie (via de link in de mail) geeft trouwens dit:

Tja, bij de papieren versie natuurlijk geen Big Data over je leesgedrag...

 

Ik snap je punt. Ik zal je suggestie doorzetten om dit expliciet voor het blad Spoor te vermelden.

Reputatie 7
Badge +3

We versturen deze alleen als je aangeeft deze op papier te willen ontvangen. We verstrekken deze niet op papier aan alle abonnementhouders.

Papieren Spoor wordt nu alleen verstuurd als je alleen de optie Post bij aanbiedingen aanvinkt, waardoor je dan geen andere aanbiedingen meer per mail ontvangt. En dat willen de meeste mensen niet. Voorheen als je zowel mail als post hier aanvinkte kreeg je Spoor op papier en de rest via mail. Waarom geen aparte optie alleen voor Spoor? Nu gaat bij mij de digitale spoor grotendeels ongelezen naar de trash, hooguit klik ik hem even open en scan een paar seconden wat de ondewerpen en dan delete. Dat lijkt me niet waar Spoor voor gemaakt wordt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

We versturen deze alleen als je aangeeft deze op papier te willen ontvangen. We verstrekken deze niet op papier aan alle abonnementhouders.

Prima, maar laat degenen die Spoor per post willen ontvangen dan wel de kosten van drukken en verzenden betalen.

Spoor is gratis bij NS-abonnement, maar kreeg jatenlang maar 1 Spoor voor 4 personen met abonnementen, daarna 1 voor 3, 1 voor 2…..

Wij krijgen al langere tijd geen digitale Spoor en zouden dan voor die 2 papieren per jaar als we die wel krijgen moeten betalen? Dacht je dat die digitale spoor niets kost aan verzending. Zit wel personeel achter die voor digitale verzending moet zorgen.

We versturen deze alleen als je aangeeft deze op papier te willen ontvangen. We verstrekken deze niet op papier aan alle abonnementhouders.

Prima, maar laat degenen die Spoor per post willen ontvangen dan wel de kosten van drukken en verzenden betalen.

We versturen deze alleen als je aangeeft deze op papier te willen ontvangen. We verstrekken deze niet op papier aan alle abonnementhouders.

Badge +3

De eerste editie van Spoor is dit jaar alweer geweest?

https://spoormagazine.ns.nl/februari-2022/

Reputatie 7
Badge +3

Hey Francisca Demming. De eerste editie dit jaar was alleen digitaal. De volgende zal weer in print beschikbaar zijn. Krijg je de digitale versie ook niet? Dit kunnen we helaas niet hier voor je aanpassen. Je kunt je gegevens in Mijn NS (Promoties en updates) aanpassen om dit te ontvangen en als dat niet lukt raad ik je aan om contact op te zoeken met onze Klantenservice.

De eerste editie van Spoor is dit jaar alweer geweest? Ook deze niet ontvangen. Krijg sinds 2020 geen (digitale) Spoor meer. Moet ik dan maar een extra account maken, voor iets wat bij mijn abonnementen hoort en ik gewoon hoor te krijgen?

Het verbaast me dat NS Spoor nog steeds ook op papier verstuurt. Kost bakken met geld die je niet moet uitgeven als je drie miljoen euro per dag subsidie nodig hebt. Daarnaast onnodig belastend voor het milieu.

Reputatie 6

Hey Francisca Demming. De eerste editie dit jaar was alleen digitaal. De volgende zal weer in print beschikbaar zijn. Krijg je de digitale versie ook niet? Dit kunnen we helaas niet hier voor je aanpassen. Je kunt je gegevens in Mijn NS (Promoties en updates) aanpassen om dit te ontvangen en als dat niet lukt raad ik je aan om contact op te zoeken met onze Klantenservice.

Ik wil ook Spoor per post en heb het al diverse keren aangevraagd en steeds krijg ik het niet. Aub stuur het per post. M.vr.gr.

Francisca Demming

Badge +3

Als bij Gegevens in Mijn NS (Promoties en updates) E-mail uit staat had je de digitale versie inderdaad niet eens moeten krijgen!

Héérlijke herfsteditie: SPOOR/digitaal

Ik kreeg hem op een account waar E-mail aan staat, maar op een andere account (alleen Post) dus niet.

Voor de rest, van de papieren versie wordt per adres maar één exemplaar verstuurd.

Uit eerdere berichten begreep ik dat als je zowel Post als E-mail aan had staan, je alléén de digitale versie zou krijgen (scheelt papier), maar dat heeft de NS naar eigen zeggen aangepast.

In november zou het magazine dus weer in de bus moeten vallen.

En tenslotte, de ‘delete’ knop is natuurlijk snel gevonden. Wil je hem op iets anders dan een telefoon lezen, dan kan je altijd terecht op spoormagazine.ns.nl (en als die nog naar juli verwijst https://spoormagazine.ns.nl/september-2021/cover)

In juni geen extra dikke editie van SPOOR in de brievenbus gevonden. Editie september zojuist digitaal ontvangen en  net als alle digitale edities, direct gedeleet. Het is niet uitnodigend en inspirerend om SPOOR om klein telefoonscherm te moeten lezen. 

In mijn account staat duidelijk aangegeven dat ik SPOOR per post wil ontvangen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn dit jaar 5 edities, waarvan 3 alleen digitaal kunnen worden verkregen. 

Spoor 1, 3 en 4 (maart, juli en september) zullen alleen digitaal worden verspreid en is geen postversie van.

Spoor 2 en 4 (juni en november) zullen ook per post worden verstuurd en zullen extra dikke exemplaren zijn.


En krijgt iedereen Spoor 1,3,4 digitaal, ook degenen die alleen post willen. Ik heb nr. 1 en 3 nooit ontvangen.

Gelukkig krijg ik voor nr. 4 een herkansing op papier in november 😉

Er zijn dit jaar 5 edities, waarvan 3 alleen digitaal kunnen worden verkregen. 

Spoor 1, 3 en 4 (maart, juli en september) zullen alleen digitaal worden verspreid en is geen postversie van.

Spoor 2 en 4 (juni en november) zullen ook per post worden verstuurd en zullen extra dikke exemplaren zijn.

Ik heb diverse keren aangegeven dat ik het blad Spoor niet ontvang. Nu kt het digitaal binnen. Ik wil echter het blad via de post ontvangen

Vgr.

Paul Verheijen Hapert

Dank voor je reactie. Totnutoe ontvang ik SPOOR alleen nog digitaal. Als het om en om zou zijn, dan zou ik af en toe een papieren versie moeten ontvangen.

Elke verandering is geen verbetering. Ik denk dat SPOOR lezers verliest. Sinds het digitaal is lees ik het blad niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Niet alle edities van Spoor zijn op papier. Wat ik eerder begrepen heb is dat het nu om en om gaat: papieren editie, digitaal, papier etc.

Reageer