beantwoord

Staking 28-5-2019, datum ticket wijzigen


Kan mijn ticket voor 28-5-2019, omgezet worden naar 27-5-2019, zodat we geen hinder ondervinden om op Schiphol te komen?
icon

Beste antwoord door Thom 9 mei 2019, 22:46

Normaal kan dit nooit, maar het is een wat bijzonder geval omdat het denkbaar is dat er de 28e weinig of geen treinen rijden. Geeft bij Klantenservice wel duidelijk aan dat het in verband met de staking is. Succes is zeker niet gegarandeerd, maar het is het proberen waard.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Normaal kan dit nooit, maar het is een wat bijzonder geval omdat het denkbaar is dat er de 28e weinig of geen treinen rijden. Geeft bij Klantenservice wel duidelijk aan dat het in verband met de staking is. Succes is zeker niet gegarandeerd, maar het is het proberen waard.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer de datum niet gewijzigd kan worden doe dan een beroep op de algemene voorwaarden, artikel 6.4

6.4. Welke vergoeding mag u van NS verwachten bij een staking?
Als er een georganiseerde staking is van NS-personeel en uw vervoer per trein door NS is daardoor in het geheel niet mogelijk, dan kunt u aanspraak maken op een vergoeding voor vertraging zoals bepaald in artikel 6.2 van deze Voorwaarden. Als u hiervan geen gebruik maakt, kunt u bij NS een tegemoetkoming vragen voor de redelijke kosten die u heeft gemaakt voor vervangend vervoer als gevolg van de staking op uw Reisroute door NS-personeel. Aan deze tegemoetkoming kunnen door NS nadere Voorwaarden worden gesteld. De hoogte van deze tegemoetkoming is beperkt tot een bedrag van maximaal € 25,00 per dag. De nadere Voorwaarden hebben betrekking op het aantal dagen waarover vergoeding wordt uitgekeerd en op de mate waarin u moet aantonen dat u (bij afwezigheid van de staking) met NS gereisd zou hebben. NS maakt deze nadere Voorwaarden uiterlijk bekend op de eerste stakingsdag en het aantal dagen waarover vergoeding wordt uitgekeerd zal, beoordeeld aan de hand van de omstandigheden van de staking, niet onredelijk laag zijn.

Het genoemde artikel 6.2 betreft de GTBV regeling.
Welkom bij de Community Eisvelt,

Je kunt in dit geval inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice.Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Laat je even weten of het gelukt is?

Reageer