Goeiemiddag, Ik ga ik den haag naar school en heb hiervoor mijn studentenreis ov aangevraagd. Ik had vandaag(28-08-2023) de eerste dag van mijn introductie week. Mijn studenten reisproduct werkt nog niet. Kan ik het geld van deze reis terug vragen?
Goeiemiddag, Ik ga ik den haag naar school en heb hiervoor mijn studentenreis ov aangevraagd. Ik had vandaag(28-08-2023) de eerste dag van mijn introductie week. Mijn studenten reisproduct werkt nog niet. Kan ik het geld van deze reis terug vragen?
Beste antwoord door Tamzin
Voor het mbo gaat de geldigheid in op 1 augustus (mits tijdig aangevraagd), voor hbo en wo gaat de geldigheid in op 1 september. Reiskosten voor de ingangsdatum zijn voor eigen rekening aangezien de vervoersbedrijven voor de ingangsdatum geen geld van DUO krijgen.
Op zich zou het geen probleem moeten zijn omdat het schooljaar voor hbo en wo officieel pas op 1 september start. Maar sommige opleidingen houden zich niet aan de startdatum en daar is al vaker over geklaagd omdat dat studenten onnodig op kosten jaagt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.