beantwoord

Studenten OV

• 17 januari 2018
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo! ik gebruikte vandaag voor het eerst mijn studenten OV, helemaal leuk, de heen reis ging ook perfect, maar toen ik terug wou ik ik mijn ov kaart tegen de scanner hielt zei die dat er onvoldoende saldo op stond terwijl het een studenten OV is die gekoppeld en geactiveerd is. wat is het probleem hier van en hoe is het op te lossen want vind het zonde om telkens 5 euro t geven terwijl de OV kaart het gewoon hoort te doen.
icon

Beste antwoord door Slidestops 17 januari 2018, 17:28

Heb je het studentenov reisrecht ook opgeladen op de kaartautomaten (eenmalig)?

Je kunt anders contact opnemen met DUO, NS heeft niet zoveel met het studentenreisproduct te maken 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Heb je het studentenov reisrecht ook opgeladen op de kaartautomaten (eenmalig)?

Je kunt anders contact opnemen met DUO, NS heeft niet zoveel met het studentenreisproduct te maken 🙂
Reputatie 7
Badge
Hallo! ik gebruikte vandaag voor het eerst mijn studenten OV, helemaal leuk, de heen reis ging ook perfect, maar toen ik terug wou ik ik mijn ov kaart tegen de scanner hielt zei die dat er onvoldoende saldo op stond terwijl het een studenten OV is die gekoppeld en geactiveerd is.
heb je een werkdagen-ov of een weekend-ov? Indien je een weekend-student-ov hebt, mag je doordeweeks reizen met 40% korting, maar moet er saldo op worden geladen. Dit saldo moet voldoende zijn voor een gemiddelde lange reis. Bij de bus is dat lager dan bij NS.
Reputatie 7
Badge +3
Er is nog een andere mogelijkheid. Aangezien je studenten-abonnement nieuw is vroeg ik me af vanaf welke datum het abonnement geldig is. Je kunt het namelijk eventueel wel eerder op je OV-chipkaart zetten maar voor de ingangsdatum kun je het dan nog niet gebruiken en moet je nog gewoon betalen.

Reageer