studenten ov kaart verlopen, kosten gemaakt | NS Community
beantwoord

studenten ov kaart verlopen, kosten gemaakt

  • 7 February 2023
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Op 30 januari heb ik kosten moeten maken (sloterdijk - tilburg) en (eindhoven - tilburg) voor een trein ticket. Ik heb recht op gratis reizen van maandag tm vrijdag. Mijn vraag is of ik deze bedragen terug kan krijgen. 

groeten noel dingeman

icon

Beste antwoord door Treinspotter Ruben 7 February 2023, 16:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Je kunt het uiteraard proberen door de Klantenservice te bellen, maar ik denk niet dat het kan. Op het moment dat je OV-Kaart verlopen is, kun je een tijdelijk reisrecht aanvragen via de website van Studentenreisproduct. Dat kun je aanvragen en dan bij een automaat op een anonieme OV-Kaart laden en het daarna, op het moment dat je een nieuwe, persoonlijke OV-Kaart hebt, daarop laden. 

Het lijkt me persoonlijk vrij lastig om te bepalen of jij op deze tickets hebt gereisd, of dat dat iemand anders is geweest. Het is immers niet moeilijk om een verkeerde naam op het ticket te zetten (en tickets uit de automaat zijn al helemaal naamloos), daar wordt namelijk nooit op gecontroleerd!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Met SRP hoor je zelf op tijd te zorgen voor een nieuwe kaart. SRP is geen product van NS maar van DUO. De kosten die je hebt moeten maken omdat je zelf niet op tijd voor een nieuwe kaart hebt gezorgd zijn voor jou. Je zou bij DUO de kosten terug kunnen vragen, maar ben bang dat zij zeggen dat het jouw eigen verantwoording is om te zorgen voor een geldige kaart. Bij NS hoef je niet aan te kloppen, je hebt geen NS abonnement.

Bedankt voor jullie hulp heren, ik heb via de chatbot mijn bewijs kunnen insturen. Ze deden hier helemaal niet moeilijk over, erg coulant. met een beetje opportunisme komen we er wel!

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor jullie hulp heren, ik heb via de chatbot mijn bewijs kunnen insturen. Ze deden hier helemaal niet moeilijk over, erg coulant. met een beetje opportunisme komen we er wel!

Dat is fijn.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor jullie hulp heren

Ook al is dat misschien wel het stereotype treinofiel, maar er huppelen ook dames rond hier 😉

Reageer