beantwoord

Studenten ov korting

• 5 januari 2017
  • 2 reacties
  • 251 Bekeken

Dit weekend ga ik reizen en in het weekend krijg ik 40% korting. Alleen als ik met mijn OV ga kost het me extra geld. Kan ik een losse kaart kopen en profiteren van mijn 40% korting?
icon

Beste antwoord door marv87 5 januari 2017, 22:24

Wellicht kunt u toelichten waarom het u meer geld kost als u met uw OV kaart reist?

Het is trouwens niet mogelijk om losse kaartjes (E-tickets of kaartjes uit de automaat) met 40% korting aan te schaffen. Echter zou het reizen met de OVchipkaart gewoon de normale prijs moeten berekenen.
Bekijk origineel

2 reacties

Wellicht kunt u toelichten waarom het u meer geld kost als u met uw OV kaart reist?

Het is trouwens niet mogelijk om losse kaartjes (E-tickets of kaartjes uit de automaat) met 40% korting aan te schaffen. Echter zou het reizen met de OVchipkaart gewoon de normale prijs moeten berekenen.
Een treinreis (vol tarief) kost via de ov-chipkaart net zoveel als met een eticket. Reizen met korting is inderdaad alleen mogelijk door gebruik te maken van de ov-chipkaart. Reizen op saldo noemen we dat. Het systeem herkent jouw reisproduct en zal 40% korting berekenen.

Reageer