beantwoord

studenten reis ov

• 7 april 2018
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

ik heb een vraag.
Ik doe op dit moment opleiding tot verpleegkundige, stel ik zou overstappen naar een andere opleiding moet ik dan alle kosten terug betalen die ik heb gemaakt met het reizen tussen Amersfoort vathorst en Harderwijk. of kan ik gwn doorreizen op mijn ov naar mijn nieuwe opleiding?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 april 2018, 14:07

Goedemiddag SemSchalkwijk en welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb zelf niet al te veel kennis van de kosten en het eventuele terugbetalen van het studenten reisproduct, gezien dat uiteindelijk een regeling is van DUO en dus de overheid, niet de NS. Voor zover ik er wel kennis van heb zul je nooit specifieke reizen terug hoeven te betalen, maar zou je eventueel een terugbetaling moeten doen voor de zogenaamde ov-lening als je niet binnen een bepaalde tijd een studie afrond. Over hoe dat precies werkt kun je het beste contact op nemen met DUO!
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag SemSchalkwijk en welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb zelf niet al te veel kennis van de kosten en het eventuele terugbetalen van het studenten reisproduct, gezien dat uiteindelijk een regeling is van DUO en dus de overheid, niet de NS. Voor zover ik er wel kennis van heb zul je nooit specifieke reizen terug hoeven te betalen, maar zou je eventueel een terugbetaling moeten doen voor de zogenaamde ov-lening als je niet binnen een bepaalde tijd een studie afrond. Over hoe dat precies werkt kun je het beste contact op nemen met DUO!
Reputatie 4
Je kan gewoon doorreizen met je OV zolang je bij een studie staat ingeschreven is je gratis OV geldig.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Sem,

Wanneer je bij je nieuwe opleiding ook recht hebt op het studentenreisproduct hoef je de gebruikte periode niet terug te betalen. Wel blijft gelden dat je gedurende 4 jaar recht hebt op het studentenreisproduct. Daarnaast kun je nog één jaar het reisproduct 'lenen'. Mogelijk heb je aan het eind van je nieuwe opleiding dan geen studentenreisproduct meer.

Ga je geen andere opleiding doen, dan moet je de kostenequivalent van het reisproduct wel terugbetalen.

Reageer