beantwoord

studentenreisproduct

• 16 juli 2020
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Hoi,

Volgend jaar ga ik voor het eerst mijn studentenreisproduct gebruiken om door de weeks te reizen. Nou vroeg ik me af hoe het in zijn werk gaat als ik met mijn week abbonement in het weekend zou willen reizen. Moet ik hiervoor tegoed op mijn OV-chipkaart zetten? Of krijg ik een factuur? En als er dan tegoed op mijn ov kaart staat en ik door de weeks reis gaat dat dan van mijn tegoed af of wordt dan wel mijn reisproduct gebruikt?

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Groetjes Melissa

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 juli 2020, 21:32

Voor reizen buiten de periode waarin u vrij mag reizen, moet u saldo laden op de OV-chipkaart waar het studentenreisproduct op staat. Eventueel kunt u ook automatisch opladen activeren, zodat u niet zelf saldo hoeft te laden en altijd kunt reizen.

In de periode waarin u vrij mag reizen, wordt het saldo op de kaart niet gebruikt.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Voor reizen buiten de periode waarin u vrij mag reizen, moet u saldo laden op de OV-chipkaart waar het studentenreisproduct op staat. Eventueel kunt u ook automatisch opladen activeren, zodat u niet zelf saldo hoeft te laden en altijd kunt reizen.

In de periode waarin u vrij mag reizen, wordt het saldo op de kaart niet gebruikt.

Heel erg bedankt! :)

Reageer