beantwoord

Studentenreisproduct en Samenreiskorting

• 17 april 2015
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Hallo!

Ik heb een week abbo voor studenten. Ik ga morgen een dagje weg en ik las dus dat ik nog gratis reis tot 4 uur s'middags op zaterdag. ik ga savonds terug en dan hoef ik alleen te betalen. Mijn vraag is, mijn vriend gaat ook mee. Moet hij dan gewoon een los kaartje kopen met 40 % korting? of moet dat op een OV? ik ben net weer student en snap er nog niks van!:?:8
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 april 2015, 12:10

Welkom op het forum Kimk18!

Je vriend kan inderdaad het product Samenreiskorting op een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart laden bij de NS Kaartautomaat. Samenreiskorting vervalt 35 minuten na het uitchecken automatisch en moet daarom voor een eventuele terugreis opnieuw op de kaart geplaatst worden. Verder moet er €10,- aan saldo op de OV-chipkaart staan om te kunnen inchecken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je vriend moet middels het automaat samenreiskorting op zijn chipkaart zetten en dan met je meereizen. Hij krijgt dan bij het inchecken het bericht dat jij met 40 procent (samenreiskorting reist. De samenreiskorting is wel voor de periode tussen in- en uitchecken.
Ik heb een week abbo voor studenten. Ik ga morgen een dagje weg en ik las dus dat ik nog gratis reis tot 4 uur s'middags op zaterdag.

Ik denk dat dat 4 uur 's nachts moet zijn, in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Och wat stom! Ja je hebt helemaal gelijk Pe_pe. Haha. Dankjewel voor je reactie Thom!
Welkom op het forum Kimk18!

Je vriend kan inderdaad het product Samenreiskorting op een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart laden bij de NS Kaartautomaat. Samenreiskorting vervalt 35 minuten na het uitchecken automatisch en moet daarom voor een eventuele terugreis opnieuw op de kaart geplaatst worden. Verder moet er €10,- aan saldo op de OV-chipkaart staan om te kunnen inchecken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer