beantwoord

Studentenreisproduct Intercity Direct

• 8 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik moet vandaag van Rotterdam naar Amsterdam met de Intercity Direct. Ik wil hierbij gebruik maken van mijn studenten ov. Ik snap alleen niet goed hoe dit werkt. Is het voldoende als ik mijn studenten ov incheck, en op mijn telefoon de toeslag voor de Intercity direct koop? Of moet het op een andere manier? 

Alvast bedankt!

Niels

icon

Beste antwoord door loklok8 8 oktober 2020, 02:21

Je checkt met je Studenten OV gewoon in zoals normaal.

De toeslag voor de Intercity Direct (noodzakelijk voor reizen tussen Schiphol - Rotterdam v.v.) kan op meerdere manieren gekocht worden:

1. Je schaft de toeslag aan bij de rode toeslagzuilen op het perron. Deze kost €1,56 (daluren) of €2,60 (spits) en is de meest voor de hand liggende optie.
  2. Je schaft de toeslag aan bij een kaartautomaat of loket als eenmalige chipkaart. Deze kost €2,60.
  3. Je schaft de toeslag aan via de website of via de app als E-ticket. Deze kost €2,60.

Het is dus voldoende om in te checken met je Studenten OV en een toeslag via de app te kopen, maar als je tijdens de daluren reist is het goedkoper om de toeslag via de rode toeslagzuil aan te schaffen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

Je checkt met je Studenten OV gewoon in zoals normaal.

De toeslag voor de Intercity Direct (noodzakelijk voor reizen tussen Schiphol - Rotterdam v.v.) kan op meerdere manieren gekocht worden:

1. Je schaft de toeslag aan bij de rode toeslagzuilen op het perron. Deze kost €1,56 (daluren) of €2,60 (spits) en is de meest voor de hand liggende optie.
  2. Je schaft de toeslag aan bij een kaartautomaat of loket als eenmalige chipkaart. Deze kost €2,60.
  3. Je schaft de toeslag aan via de website of via de app als E-ticket. Deze kost €2,60.

Het is dus voldoende om in te checken met je Studenten OV en een toeslag via de app te kopen, maar als je tijdens de daluren reist is het goedkoper om de toeslag via de rode toeslagzuil aan te schaffen.

Reageer