beantwoord

Studentenreisproduct tijdens tussenjaar

• 26 juni 2018
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Hoi Hoi,
Ik heb nu net mijn bachelor afgerond en ga volgend jaar eerst een half jaar in het buitenland studeren, en vervolgens een half jaar reizen. Nu weet ik dat je studentenreisproduct voor een half jaar stop kan zetten als je studeert in het buitenland en er dan een vergoeding voor krijgt. Alleen wil ik dus eigenlijk mijn reisproduct een heel jaar stopzetten, aangezien ik er toch geen gebruik van zal maken en zodat ik er nog gebruik van kan maken tijdens mijn master.
Kan ik mijn reisproduct gewoon stopzetten voor een jaar en hem daarna weer aanzetten voor tijdens mijn master?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 juni 2018, 12:41

Het studentenreisproduct is onderdeel van uw studiefinanciering. U hebt daar recht op voor de nominale duur van uw studie plus één jaar. Als u deze maanden niet aaneengesloten wil opnemen, dan kan dat alleen als u uw hele studiefinanciering stopzet, en dus die maanden ook geen gebruikmaakt van een lening.

Overigens bent u met deze vraag eigenlijk aan het verkeerde adres. Het studentenreisproduct is geen abonnement van NS, maar van DUO, en u kunt vragen daarover in het vervolg daarom beter direct aan DUO voorleggen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Het studentenreisproduct is onderdeel van uw studiefinanciering. U hebt daar recht op voor de nominale duur van uw studie plus één jaar. Als u deze maanden niet aaneengesloten wil opnemen, dan kan dat alleen als u uw hele studiefinanciering stopzet, en dus die maanden ook geen gebruikmaakt van een lening.

Overigens bent u met deze vraag eigenlijk aan het verkeerde adres. Het studentenreisproduct is geen abonnement van NS, maar van DUO, en u kunt vragen daarover in het vervolg daarom beter direct aan DUO voorleggen.

Reageer