beantwoord

Studentenreisprodukt geeft geen korting

  • 29 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

Vanaf augustus heeft mijn zoon een weekend-vrij reizen studentenreisprodukt op zijn OV kaart waar voorheen een Flex abonnement op stond die op 21 / 4 / 20  reeds was omgezet naar NS Flex zonder abonnement.

Vanaf augustus tot vorige week, toen hij van weekend-vrij reizen naar door de week vrij reizen is overgegaan heeft hij echter geen korting gekregen op de reizen die tussen augustus en vorige week op maandag - vrijdag ná 9 uur zijn gemaakt. Wat kan hier mis zijn gegaan?

(PS de kaart is via automatisch opladen gekoppeld aan mijn bankrekening waardoor ik er -te laat- achter kom, en niet hij :money_mouth: )

icon

Beste antwoord door Momo 29 oktober 2020, 23:10

Studentenreisprodukt en Flex gaan niet samen op 1 kaart. Het beste is Flex compleet op te zeggen via de klantenservice of als hij Flex wil behouden het Studentenreisprodukt op een andere kaart te laten zetten.

Zie ook https://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-koppelen/

Wil je het studentenreisproduct probleemloos gebruiken? Dan adviseren we je om op je OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet werkte in combinatie met een ander reisproduct, niet voor vergoeding in aanmerking

 

En https://www.ns.nl/klantenservice/flex/bestellen-studenten-en-minderjarigen.html

Een studentenreisproduct en NS Flex kun je helaas niet op dezelfde OV-chipkaart plaatsen. Als je dit wel doet, kan het gebeuren dat NS Flex je studentenvoordeel overschrijft. Om dit te voorkomen, kies dan bij het bestellen van NS Flex voor een nieuwe OV-chipkaart. Dat kost je niks extra's.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Studentenreisprodukt en Flex gaan niet samen op 1 kaart. Het beste is Flex compleet op te zeggen via de klantenservice of als hij Flex wil behouden het Studentenreisprodukt op een andere kaart te laten zetten.

Zie ook https://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-koppelen/

Wil je het studentenreisproduct probleemloos gebruiken? Dan adviseren we je om op je OV-chipkaart met het studentenreisproduct geen andere reisproducten te plaatsen. Kies je er toch voor om je studentenreisproduct te combineren met een ander reisproduct? Dan komen de extra kosten, die je hebt gemaakt doordat het studentenreisproduct niet werkte in combinatie met een ander reisproduct, niet voor vergoeding in aanmerking

 

En https://www.ns.nl/klantenservice/flex/bestellen-studenten-en-minderjarigen.html

Een studentenreisproduct en NS Flex kun je helaas niet op dezelfde OV-chipkaart plaatsen. Als je dit wel doet, kan het gebeuren dat NS Flex je studentenvoordeel overschrijft. Om dit te voorkomen, kies dan bij het bestellen van NS Flex voor een nieuwe OV-chipkaart. Dat kost je niks extra's.

Reputatie 7
Badge +3

Kan me de verwarring wel voorstellen. Flex zonder abonnement is geen abonnement, maar wel een reisproduct.

Ik zou even contact opnemen met de klanteNService om het probleem voor te leggen en te kijken of er nog iets mogelijk is.

Reageer